خبر
 

هری وینستون، گران و مجلل

هری وینستون (Harry Winston) ( اول مارس ۱۸۹۶ میلادی - ۸ دسامبر ۱۹۷۸ میلادیجواهرساز و نیکوکار مشهور آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۸ میلادی، الماس امید را که زینت‌بخش تاج سلطنتی لوئی چهاردهم فرانسه بود و همچنین الماس پرتغالی را به موسسه اسمیتسونین که بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است، اهدا کرد.

هری وینستون برای اکثر هموطنان نامی شناخته شده نیست در حالیکه در سراسر جهان از اعتبار بی نظیری همطراز بزرگانی نظیر کارتیر و تیفانی برخوردار است و در زمره برترین های صنعت جواهرسازی جای دارد. این شرکت، یکی از گران‌ترین و مجلل ترین ترین نمایشگاه های جواهر در جهان است چنانکه روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۰ میلادی، ارزان‌ترین جواهر عرضه شده در جواهرفروشی هری وینستون را ۶۰۰۰ دلار آمریکا برآورد کرده بود.  

جالب آنکه نایب رئیس شرکت جواهرسازی هری وینستون، یک زن ایرانی به نام گلبرگ پارس‌تبار است.

در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۰۸ میلادی، چهار دزد مسلح با لباس‌های مبدل زنانه به شعبه جواهرفروشی هری وینستون در خیابان مون‌تین در پاریس حمله بردند و بیش از ۸۰ ميليون یورو (۱۰۰ میلیون دلار) جواهر را که «کم‌نظير» توصیف شده است به سرقت بردند. در جريان اين سرقت بزرگ، دزدان حتی يک گلوله نيز شليک نکردند و به راحتی از محل جرم گریختند.

امروزه، شرکت جواهرسازی هری وینستون دارای تنها هفت شعبه در ایالات متحده آمریکا است. این شعبات در شهرهای نیویورک، بورلی هیلز، لاس وگاس، دالاس، هونولولو، بال هاربر و شیکاگو مستقر هستند. شرکت جواهرسازی هری وینستون همچنین دارای پنج شعبه در ژاپن (سه شعبه در توکیو، یک شعبه در اوساکا و یک شعبه در ناگویا) و دو شعبه در چین (شهرهای پکن و شانگ‌های) است. شرکت جواهرسازی هری وینستون همچنین دارای یک شعبه در شهر تایپه در کشور تایوان، شهر لندن در کشور انگلستان و شهر پاریس در کشور فرانسه است.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 25 مهر 1393 ساعت 01:28
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین