خبر

تقاضای چین موجب افزایش قیمت طلا در سال 2016 خواهد شد

رئیس شرکت معدنی زیجین چین پیش بینی کرد که تقاضای طلای چین طی سال 2016 میلادی موجب افزایش قیمت جهانی این فلز زرد خواهد شد.  به گزارش رویترز، "چن جینگ هه" رئیس شرکت معدنی زیجین چین که بزرگترین تولید کننده طلای جهان از نظر ارزش بازار به شمار می رود تصریح کرد: قیمت جهانی هر اونس طلا طی سال 2016 میلادی به بیش از 1200 دلار خواهد رسید که علت اصلی این مساله افزایش تقاضای چین خواهد بود. بر اساس این گزارش وی افزود: دولت چین طی ماه های آینده احتمالا ذخایر طلای خود را افزایش خواهد داد تا سهم طلا در ذخایر ارزی را افزایش دهد. تقاضا برای ساخت جواهرات و همچنین تقاضای صنعتی طلا نیز با افزایش روبرو خواهد شد. رئیس شرکت معدنی زیجین گفت: البته افت رشد اقتصادی چین طی دو تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و این مساله قیمت جهانی طلا را تحت فشار بیشتری قرار می دهد.

شورای جهانی طلا پیش بینی کرده است که تقاضای طلای چین امسال به کمتر از 1000 تن خواهد رسید. چین در سال 2014 میلادی نیز حدود 973 تن طلا مصرف کرده است.

قیمت طلا پس از افزایش متوالی در 12 سال و رسیدن به اوج خود در سال 2011 میلادی، طی سال های اخیر با کاهش متوالی روبرو شده است. قیمت طلا 24 جولای به کمتر از 1077 دلار رسید که پایین ترین رقم در 5 سال و نیم اخیر بوده است.

نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 12 شهریور 1394 ساعت 11:24
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین