خبر

ریسک تجارت با راه اندازی بورس ارز به حداقل می‌رسد

بورس ارز راه اندازی نخواهد شد مگر با حمایت دولت و اراده جدی بانک مرکزی ، البته در این میان وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی از راه اندازی این بورس پشتیبانی کرده و اخبار خوبی هم منتشر شده است. شهریار شهمیری اظهار داشت: بورس ارز از دیر باز مطرح بوده اما به دلایل گوناگون راه اندازی نشده است ، اما در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائل بحث سرمایه گذاری خارجی و مبادلات بین المللی و تجاری با راه اندازی این بورس است . وی با بیان اینکه مبادلات فیزیکی ارز به بازار سرمایه ارتباط ندارد و ارتباط مستقیم آن با بانک ها و صرافی هاست گفت: بورس ارز زمانی موفق خواهد بود که بهای آن درست و دقیق تعیین شود. شهمیری با بیان اینکه پوشش ریسک نوسانات ارز با قراردادهای اتی انجام خواهد شد افزود: نوسانات نرخ ارز باعث می شود تا بازرگانان ندانند حاشیه سودشان از فعالیت تجاریشان چقدر است و زمانی که نرخ ارز کاهش پیدا می کند به زیان بازرگانان تمام می شود.

وی با بیان اینکه عرضه کننده اصلی ارز دولت و در نهایت بانک مرکزی است، افزود: بورس ارز راه اندازی نخواهد شد مگر با حمایت دولت و اراده جدی بانک مرکزی ، البته در این میان وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی از راه اندازی این بورس پشتیبانی کرده و اخبار خوبی هم منتشر شده است.

مدیر عامل کارگزاری سهم اشنا با بیان اینکه در صورت تشکیل بازار فیزیکی بورس ارز عرضه و تقاضا در یک فضای شفاف صورت می گیرد گفت: کاهش ریسک های سیتماتیک و مهار نرخ تورم راه را برای این بورس باز خواهد کرد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 20:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین