خبر

قیمت طلا در بازارهای جهانی تثبیت شد

قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه در حالی با تغییر چندانی روبرو نشده است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. به گزارش رویترز، علی رغم کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روزهای گذشته، نگرانی های زیادی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا وجود دارد. بر اساس این گزارش احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند. قیمت طلا طی هفته گذشته نیز با افت 2.3 درصدی روبرو شده است. البته قیمت این فلز زرد پیش از این تحت تاثیر اقدام ناگهانی چین در کاهش ارزش یوان در برابر دلار و همچنین نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین با افزایش نسبی روبرو شده بود. اظهارات اخیر استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته است. وی در سخنانی تاکید کرده است که نوسانات اخیر بازار سهام می تواند مسیر لازم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را هموار کند.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: ما فکر می کنیم که قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا قرار خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز جمعه به سطح 1134 دلاری رسیده است. قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون بیش از 3.5 درصد رشد داشته است.

این گزارش حاکیست، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نشست آتی فدرال رزرو قرار خواهد داشت. نشست آتی فدرال رزرو قرار است 16 و 17 سپتامبر برگزار شود.

ادوارد میر تصریح کرد: به نظر من این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست سپتامبر 0.25 درصد افزایش دهد.

البته تحلیلگران میزوهو بانک بر این باورند که اگر بازارهای مالی چین به ثبات نرسد، این احتمال کم خواهد بود که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

مشخص شدن نتایج نشست آتی فدرال رزرو آمریکا تا حد زیادی می تواند روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا در بازارهای جهانی را روشن و مشخص نماید. انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 10:45
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین