خبر

اظهارات مهم مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص افزایش نرخ بهره

اظهارات مهم برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که اگر نوسانات شدید در بازارهای مالی جهان ادامه یابد این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش ندهد. به گزارش رویترز، اظهارات روز جمعه برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا حاکی است احتمال افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر همچنان وجود دارد ولی اگر افت شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی ادامه یابد، ممکن است فدرال رزرو تصمیم خود برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر بیندازد. بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده است. استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد که نوسانات اخیر در بازارهای بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم نهایی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره داشته باشد. نشست آتی فدرال رزرو قرار است روزهای 16 و 17 سپتامبر برگزار شود. حداقل 5 مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده اند که افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی خطر زیادی برای اقتصاد جهانی به همراه خواهد داشت. اوضاع نابسامان و نگران کننده چین فشار زیادی را بر سیاستگذاران فدرال رزرو آمریکا وارد کرده است.

فیشر در ادامه افزود: هنوز زود است که در خصوص تصمیم احتمالی فدرال رزرو در نشست آتی اظهار نظر کنیم. ما همچنان در حال ارزیابی شرایط هستیم.

برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کردند که کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند بر زمان افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیرگذار باشد. نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی چین به شدت افزایش یافته است. گرچه اوضاع اقتصادی آمریکا ظاهرا بهبود یافته و این مساله می تواند توجیه خوبی برای افزایش نرخ بهره باشد ولی تصمیم اخیر چین در کاهش ارزش یوان ظاهرا تاثیر زیادی بر سیاست های پولی آمریکا خواهد داشت.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز تاکید کرد که همچنان از ایده افزایش نرخ بهره در نشست سپتامبر حمایت می کند ولی اگر بازارهای مالی جهان تا اواسط سپتامبر با نوسانات شدیدی روبرو شود، فدرال رزرو در این تصمیم بازنگری خواهد کرد.

تحولات 2 هفته آینده بازار سهام تاثیر زیادی بر تصمیم فدرال رزرو آمریکا خواهد داشت. گرچه رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به بیش از 3.7 درصد رسیده است ولی هنوز گروهی از صاحبنظران بر این باورند که این مساله موقتی و زودگذر خواهد بود و علت اصلی افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه گذشته افزایش موجودی انبارها بوده است.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 9 شهریور 1394 ساعت 03:55
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین