خبر

تصمیم فدرال رزرو در گرو گزارش کار

در هفته گذشته شاهد خوب، بد و زشتِ ترس و نگرانی در مورد اقتصاد جهانی بودیم.ارزش شاخص دو روز دوشنبه بلافاصله پس از باز شدن بازار 1000 واحد کاهش یافت. این امر به دلیل سقوط بازارهای جهانی و ترس ها از بابت کاهش رشد اقتصادی چین رخ داد.اما بلافاصله پس از اینکه مشخص شد اقتصاد ایالات متحده امریکا در وضعیت مطلوبی به سر می برد، روز پنجشنبه دو روز خوب را سپری کرد.جالب تر اینکه فدرال رزرو امریکا دوباره سیگنال های دوگانه ای را در مورد احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه سپتامبر نشان داد. این در حالی است که سه هفته تا این نشست زمان باقی است.به هر حال اقتصاد ایالات متحده امریکا همچنان در برابر تمامی آشوب های جهانی ثابت و پابرجا باقی مانده است. اما گزارش حیاتی مشاغل در امریکا که جمعه آینده منتشر خواهد شد، می تواند قدرت این اقتصاد را تأیید کند.اما چرا این گزارش مشاغل تا این اندازه اهمیت دارد؟ این گزارش نقشی کلیدی را در تصمیم فدرال رزرو ایفا خواهد کرد.اگر در این گزاررش نشان داده شود که بازار کار امریکا وضعیت خوب و مطلوبی دارد به احتمال خیلی زیاد اعضای کمیته فدرال رزرو امریکا در ماه سپتامبر تصمیم خود را برای افزایش نرخ بهره قطعی خواهند کرد حتی اگر این آشوب ها در بازار جهانی سهام باقی باشد.این میزان مطلوب کار باید چیزی حدود 200 هزار مورد باشد.

یکی دیگر از مواردی که در گزارش روز جمعه به آن توجه خواهد شد، رشد دستمزدهاست. این یک عنصر کلیدی در تورم است و باز هم یکی از موارد کلیدی و تعیین کننده در تصمیم فدرال برای افزایش نرخ بهره به شمار می رود.
10 روز پس از انتشار این گزارش، فدرال نیز تصمیم خود را اعلام خواهد کرد. پس از آن فقط دو مورد (خرده فروشی و تورم) دیگر به میدان می آیند و روی تصمیم فدرال تأثیر می گذارند. به این ترتیب این گزارش کار از اهمیت بالایی برخوردار است.
اگر فدرال این تصمیم خود را قطعی کند بدین معناست که وضعیت سلامت اقتصاد امریکا را تأیید کرده است. هر چند اقتصاد جهانی و به ویژه اقتصاد چین تأثیر جدی روی پیشرفت اقتصاد امریکا در آینده خواهد گذاشت.
در نهایت تصمیم آینده فدرال را می توان روز جمعه بعد از انتشار گزارش کار تا حد زیادی حدس زد.

نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 8 شهریور 1394 ساعت 15:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین