خبر

رشد نسبی نرخ سکه علیرغم افت بهای دلار

بدنبال افزایش قیمت طلای جهانی، بهای طلا و سکه امروز شنبه در بازار تهران نسبت به روز پنج شنبه با رشد نسبی مواجه شده است.  قیمت سکه و طلا در بازار تهران امروز (شنبه7 شهریورماه) در حالی سیر صعودی داشته که بهای طلا در بازار جهانی بالا رفته اما نرخ دلار آزاد کاهش یافته است. بر همین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات امروز شنبه در بهای 911 هزار تومان به فروش رسید که نسبت به روز پنج شنبه یکهزار تومان رشد داشته است. بر اساس این گزارش، هر مثقال طلای 17 عیار نیز امروز با رشد 600 تومانی 404 هزار و 600 تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت نیز 93 هزار و 400 تومان قیمت خورده که نسبت به روز پنج شنبه 200 تومان افزایش یافته است.

این گزارش حاکیست، امروز قیمت هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب 468، 260 و 170 هزار تومان معامله شده است.

امروز نرخ نیم سکه ، ربع سکه و سکه گرمی نسبت به روز پنج شنبه ثابت و بدون تغییر باقی مانده است.

در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با افت 18 تومانی نسبت به روز پنج شنبه 3379 تومان عرضه می شود. هر یورو امروز در صرافی ها با افت 85 تومانی به 3805 تومان رسیده و هر درهم با کاهش 8 تومانی 928 تومان معامله می شود.

و اما در بازار جهانی در حالی که شاخص های فنی و اظهار نظرها نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا احتمالا افزایش نرخ بهره را به تعویق خواهد انداخت، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی 5 هفته اخیر قرار داشت که ناشی از تقویت ارزش دلار و انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا بود.

بر اساس این گزارش، به گفته تحلیلگران، تغییر انتظارات درباره زمان افزایش نرخ‌های بهره از سپتامبر به دسامبر باعث شده طلا سطح پشتیبانی بالای 1100 دلار را حفظ کند در صورتیکه اگر بازار انتظار داشت زمان افزایش نرخ‌های بهره سپتامبر باشد، در این صورت طلا به سطح هزار دلار نزدیک‌تر می‌شد.

تحلیلگران بر این باورند که طلا می‌تواند هفته جاری از بحران مالی چین که نسبت به آمار اقتصادی داخلی، تاثیر زیادی بر تصمیم گیری‌های سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا دارد، سود ببرد.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 22:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین