خبر

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش قیمت طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی 8.60 دلار بالا رفت و هر اونس 1133.60 دلار فروخته شد اما آمارهای قوی اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره این کشور را تقویت کرد که کاهش هفتگی طلا را به دنبال داشت.به گزارش رویترز، قیمت طلا اگرچه روز جمعه افزایش یافت اما با انتشار آمارهای اقتصادی قوی آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره این کشور در کوتاه‌مدت را افزایش داد، بیشترین کاهش هفتگی در 5 هفته گذشته را ثبت کرد. احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا، جذابیت دارایی‌های غیربهره‌ای نظیر طلا را کاهش داده است. این امر می‌تواند ارزش طلا را از بالاترین رقم در 7 هفته گذشته حتی با وجود کاهش ارزش اوراق قرضه در اثر نگرانی از کندی اقتصاد چین، پایین بکشد.

بهبود رشد اقتصادی آمریکا به 3.7 درصد در سه ماهه دوم نسبت به برآوردهای اولیه 2.3 درصدی، سبب تقویت این گمانه‌زنی شد که فدرال رزرو هنوز می‌تواند نرخ بهره بانکی را امسال علی‌رغم بحران بازار بالا ببرد.

هر اونس طلا 8.60 دلار افزایش یافت و 1133.60 دلار معانله شد. ارزش طلا در هفته گذشته 2.6 درصد کاهش یافت.

این فلز گرانبها کمترین قیمت هفته گذشته را روز چهارشنبه برابر با 1117.35 دلار در هر اونس به ثبت رساند و از زمانی‌که بیشترین قیمت در 7 هفته گذشته را در 21 آگوست به ثبت رساند، 3 درصد کاهش قیمت داشته است.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت: بهبود تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم با آمارهای قوی در مورد مسکن و تولیدات صنعتی احتمالا فدرال رزرو را به افزایش نرخ بهره بانکی در ماه آینده ترغیب خواهد کرد.

وی افزود: «اما با توجه به بحران بازار فدرال رزرو معمولا به تحولات خارجی برای تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره توجه نمی‌کند و فکر نمی‌کنیم که در این زمان تغییری ایجاد شود.»

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 15:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین