خبر

طلا در هفته گذشته چقدر کاهش یافت؟

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شد ولی قیمت این فلز گرانبها در هفته ای که گذشت کاهش 2.3 درصدی را تجربه کرده است.  به گزارش رویترز ، برخی گمانه زنی های مطرح شده در خصوص به تاخیر افتادن تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره موجب تقویت قیمت طلا در مبادلات روز جمعه شده ولی انتشار آمارهای مثبت اقتصادی و تقویت ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا در هفته گذشته با بیشترین کاهش در 5 هفته اخیر روبرو شود. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 0.8 درصد افزایش به بیش از 1134 دلار رسیده است ولی در هفته ای که گذشت کاهش 2.3 درصدی را ثبت کرده است. برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرده اند که احتمال تاخیر در افزایش نرخ بهره بانکی وجود دارد و احتمالا نرخ بهره آمریکا در نشست سپتامبر افزایش نخواهد یافت.

به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا ، تاخیر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره می تواند موجب افزایش موقت و نسبی قیمت طلا شود ولی بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و تقویت ارزش دلار همچنان فشار زیادی بر قیمت طلا وارد می کند.

قیمت طلا اواخر جولای به پایین ترین سطح خود در 5 سال و نیم اخیر رسید و هفته گذشته نیز برای لحظاتی به بیش از 1168 دلار افزایش یافت که این رقم نیز در 7 هفته گذشته بی سابقه بوده است.

میزان هزینه های مصرفی بخش خصوصی آمریکا طی جولای با افزایش نسبی روبرو شده است. آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم امسال به بیش از 3.7 درصد رسیده است. این رقم در گزارشهای قبلی کمتر از 2.3 درصد اعلام شده بود.

این گزارش حاکیست، به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به شدت تحت تاثیر اوضاع اقتصادی چین و برگزاری نشست سپتامبر فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

البته افت قیمت طلا نیز هنوز نتوانسته سرمایه گذاران آسیایی به خصوص چین و هند را به افزایش خرید تشویق کند. ظاهرا سرمایه گذاران در بازارهای آسیایی هنوز منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا هستند تا اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

گروهی از موسسات مالی سرمایه گذاری پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 7 شهریور 1394 ساعت 11:47
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین