خبر

افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه آینده بعید است

ویل اسوالد، رئیس بخش جهانی مطالعات تأمین سرمایه در بانک «استاندارد چارترد» با حضور در شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» توضیح داد که چرا افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده «بسیار چالش برانگیز‌‌تر» از قبل خواهد بود.  ویل اسوالد در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» با اشاره به دو نکته‌ای که فدرال رزور بر روی آنها متمرکز شده، از رشد در بازار کار و نرخ تورم یاد کرد و افزود: نرخ تورم تا همین یک‌ماه‌ونیم پیش، به طور مداوم در حال افزایش بود تا اینکه ناگهان متوقف شد و به همان سطحی کاهش یافت که در ماه ژانویه وجود داشت. وی با تأکید بر نگرانی فدرال رزرو از برگشتن به دوران بی‌تورمی، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر در بازارهای سراسر جهان، به نظر می‌رسد افزایش نرخ بهره در ماه آینده (سپتامبر) برای فدرال رزرو به مراتب چالش‌برانگیزتر باشد. مجری «سی‌ان‌بی‌سی» با اشاره به استنلی فیشر، مقام شماره دو در بانک مرکزی آمریکا از اسوالد پرسید درباره اظهارات فیشر در جلسه آتی فدرال رزرو چه پیش‌بینی می‌کند؟ و چنانچه او از آشفتگی بازارهای نوظهور به عنوان ریسکی برای اقتصاد آمریکا یاد کند، منجر به هول و هراس بیشتر خواهد شد یا خیر؟

اسوالد در پاسخ گفت: اگر به قیمت‌گذاری بازارها در چند هفته اخیر توجه کنیم، بازار اوراق دولتی آمریکا حکایت از آن دارد که فدرال رزرو همین حالا نیز از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر منصرف شده است. چراکه بازار خودش را برای تعویق در افزایش نرخ بهره آماده کرده است.

به گفته رئیس بخش جهانی مطالعات تأمین سرمایه در بانک «استاندارد چارترد»، اگر فیشر بخواهد سپتامبر را به عنوان یک گزینه بالقوه معرفی کند، تأثیر منفی بدتری روی بازار خواهد داشت تا پریشانی روزافزون بازارهای نوظهور.

مجری «سی‌ان‌بی‌سی» خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر نوسانات زیادی در بازار سرمایه آمریکا مشاهده شده است که بخشی از آن ناشی از اوضاع چین است اما بخش بزرگی از این نوسانات به دلیل عدم قطعیت درباره زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به وجود آمده است. آیا بهتر نیست بانک مرکزی در ماه سپتامبر کار را یکسره کرده و بهره را افزایش دهد؟

ویل اسوالد در پاسخ تصریح کرد: فکر می‌کنم اگر فدرال رزرو از حوادث سال 2013 تنها یک درس گرفته باشد، این است که بازار را آماده کند و هرگز اقدام غافلگیرکننده‌ای انجام ندهد. بنابراین به عقیده من با توجه به وضعیت بازار اوراق دولتی و دارایی‌ها و قیمت‌ آنها، چنانچه فدرال رزرو در سپتامبر نرخ را افزایش دهد، شوک بیشتری بر بازار وارد خواهد شد و این عمل بسیار مخرب خواهد بود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 5 شهریور 1394 ساعت 13:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین