خبر

دلایل نزول امروز طلای جهانی چه بود؟

به گزارش رویترز، پس از آنکه قیمت طلا همزمان با احیای شاخص های بورس در بازارهای جهانی در جلسه گذشته بیشترین کاهش 5 هفته اخیر را تجربه کرد، قیمت طلا امروز نیز کاهش یافت. دیروز بانک مرکزی چین برای حمایت از اقتصاد این کشور نرخ بهره را کاهش داد.اما اقدامات چین ظاهرا تنها به صورت موقتی موجب رشد شاخص شده و ارزش شاخص ها در بازار آمریکا افت خود را از سر گرفته اند و سهام های آسیایی نیز شاهد افت جزئی بوده اند. کاهش بیشتر شاخص ها می تواند اشتیاق برای سرمایه گذاری را به سمت بازارهایی نظیر بازار طلا متمایل سازد.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 1.2 درصدی در روز سه شنبه، امروز نیز 6 دلار کاهش یافت و به 1140 دلار رسید. این بزرگترین کاهش فلز زرد از 20 جولای تاکنون بود و فاصله قیمت را با بالاترین رقم هفت هفته اخیر بیشتر کرد.بانک مرکزی چین دیروز نرخ بهره را کاهش داد و مقدار پولی را که بانک ها باید به عنوان رزرو نگهداری کنند، برای دومین بار در دو ماه گذشته کاهش داد تا بتواند به اقتصاد بحران زده خود کمک کند.

قیمت پالادیوم پس از کاهش بیش از 6 درصدی در جلسه قبل، امروز 0.3 درصد دیگر کاهش یافت و به 534 دلار و 50 سنت رسید. این فلز که عمدتا در سیستم های کنترل آلایندگی خودروها، کامیون ها و دیگر وسائل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد، از ابتدای هفته جاری تاکنون 11 درصد کاهش قیمت داشته است.
اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت به بالاترین رقم 7 ماه اخیر رسید و میزان فروش خانه های تک واحدی نوساز در ماه جولای افزایش یافت که نشان از تقویت اقتصاد آمریکا داشت. این آمارها می تواند فدرال رزرو را به افزایش نرخ بهره در سال جاری تشویق کند.
به رغم بحران بازار بورس در چین، قیمت طلا نتوانسته رشد کند، زیرا سرمایه گذاران که از پایان مرگبار رشد 12 ساله بازار بورس این کشور شوکه شده اند، ترجیح می دهند تا زمان روشن شدن زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، سرمایه های خود را به صورت نقدی یا اوراق قرضه نگهداری کنند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 15:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین