خبر

کاهش 16 دلاری قیمت طلا در بازار جهانی چرا رخ داد؟

طلا در بازار جهانی با وجود افت بیشتر بازارهای بورس آسیا موفق نشد خریداران بیشتری را جلب کند و با کاهش قیمت روبرو شد. طلا از روند صعودی اوایل هفته عقب نشست و پس از کاهش 1.2 درصدی در روز سه شنبه، تنزل قیمت بیشتری پیدا کرد. این کاهش در پی بهبود بازارهای بورس جهان به دلیل اقدام چین در کاهش نرخهای بهره و میزان سپرده الزامی بانکها روی داد اما بازارهای بورس به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از کافی نبودن اقدامات جدید برای نجات اقتصاد و جلوگیری از ریزش بازارهای سهام، روز جاری روند نزولی خود را در آسیا ازسرگرفتند. با اینهمه این وضعیت تاثیری در برانگیختن تقاضا برای طلا که معمولا به عنوان سرمایه گذاری مطمئن شمرده می‌شود، نداشت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 1137 دلار رسید. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.1 درصد کاهش، به 1136 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز گذشته 15.30 دلار یا بیش از یک درصد کاهش یافته و به 1138 دلار رسیده بود.

اعتماد مصرفی آمریکا در ماه اوت به بالاترین سطح در هفت ماه گذشته صعود کرد و فروش خانه در ماه ژوییه بهبود یافت که نشان دهنده تحکیم احیای اقتصاد این کشور بوده و بانک مرکزی آمریکا را در مسیر افزایش نرخ‌های بهره در سال جاری میلادی قرار می‌دهد.

دورنمای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا بر قیمت طلا سنگینی کرده و هر گونه افزایش قیمت آن را محدود می‌کند.

دنیس لاکهارت، رییس بانک فدرال آتلانتا و یکی از مقامات مهم بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است که این بانک احتمالا نرخ‌های بهره را امسال افزایش می‌دهد حتی اگر کاهش قیمت نفت دورنمای تورم را تحت تاثیر قرار دهد. وی دو هفته قبل گفته بود آماده افزایش نرخ‌های بهره در نشست سپتامبر است.

نرخهای بهره بالاتر از ارزش دلار پشتیبانی کرده و قیمت طلا را که دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، تحت فشار قرار می‌دهد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری پس از سقوط بیش از شش درصدی در شب گذشته، 0.4 درصد کاهش یافت و به 533.90 دلار رسید. بهای این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 11 درصد نزول داشته است.

هر اونس پلاتین تغییر چندانی نداشت و 973 دلار بود و هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش، به 14.61 دلار رسید.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 13:19
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین