خبر

2 دلیل اصلی کاهش قیمت‌‍ طلا از نگاه رییس اتحادیه

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اعلام دو دلیل اصلی در کاهش قیمت طلا ، آینده کوتاه مدت و تا آخر هفته این بازار را پیش بینی کرد. محمد کشتی آرای با اشاره به روند کاهش نرخ طلا در روزهای اخیر از ادامه این روند تا هفته آتی خبر داد و با بیان اینکه کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی نتیجه بهبود شرایط اقتصادی اروپا و آمریکا است به خانه ملت گفت: با توجه به رشد 2.3 درصدی اقتصاد آمریکا در 3 ماهه دوم سال جاری ارزش دلار در بازارهای جهانی افزایش یافته که این موضوع همیشه کاهش قیمت طلا را رقم زده است. وی ادامه داد: رشد نرخ دلار و به دنبال آن کاهش قیمت طلا به افت میزان سرمایه گذاری در طلا منجر شده و در پی آن بسیاری از معامله‌گران بازارهای مالی اقدام به فروش طلا برای بدست آوردن نقدینگی می کنند. علت دوم کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، کاهش قیمت نفت است.

کشتی آرای با بیان اینکه از سال 2011 به بعد روند قیمت طلا کاهش داشته و درحال حاضر قیمت طلا به سطح قیمت های 5 ساله گذشته رسیده، افزود: قیمت کنونی هر اونس طلا و روند کاهشی آن در 5 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر کاهش نرخ طلا با شیب ملایم همراه بوده که این شیب ملایم اکنون به پایین ترین سطح خود رسیده است،تصریح کرد: در هفته های آینده قیمت طلا درهمین سطح حداقل برای یک هفته آینده باقی خواهد ماند. پیش بینی ما از بازار طلا تا پایان هفته جاری همین روند کنونی است،چرا که در روزهای 5 شنبه و جمعه آمارها و شاخص‌های اقتصادی اعلام شده و نشان می دهد وضعیت اقتصادی جهان به چه شکل خواهد شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه رفع تحریم ها اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، افزود: هر موضوعی که بر اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد در بخش‌های دیگر آن می تواند اثر داشته باشد که یکی از این بازارها، بازار طلا و دادو ستد آن است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 16:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین