خبر

همکاری بانک مرکزی با نیروی انتظامی برای جمع آوری صرافی های غیرمجاز

رییس کل بانک مرکزی از همکاری بانک مرکزی با نیروی انتظامی برای برخورد با صرافی های غیرمجاز از پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد.  ولی الله سیف عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به خبرنگار ایرنا، مبنی بر نحوه برخورد با صرافی های غیرمجاز پس از پایان مهلت دستورالعمل یکساله دریافت مجوز توسط صرافی ها (28 مرداد 94)، افزود: بسیاری از صرافی های غیرمجاز تاکنون تعطیل شده اند و با بسیاری از آنها نیز برخورد شده است. وی تصریح کرد: مرجع قضایی در حال پیگیری فعالیت صرافی های غیرمجاز است و بانک مرکزی با نیروی انتظامی در این زمینه همکاری می کند. رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی در خصوص نامه اش به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برای اختصاص پنج میلیارد دلار یوزانس برای تامین مالی بخش تولید نیز گفت: هم اکنون پرداخت تسهیلات یوزانس به تولید آغاز شده و هم اکنون در جریان است.

وی ادامه داد: سهمیه بندی بخش های مختلف تولید برای استفاده از این تسهیلات پنج میلیارد دلاری همچنان پابرجاست و بخش صنعت نیز از اعتبارات یوزانس استفاده می کند.

گفتنی است، براساس قانون، فعالیت صرافان بدون مجوز مشمول ضوابط قانون مبارزه با قاچاق ارز می شود و پس از اتمام این دوره (28مرداد) خرید و فروش ارز توسط این صرافی ها، کار غیرقانونی آشکار است.

معاون نظارتی بانک مرکزی از اتمام حجت این بانک با صرافان بدون مجوز خبر داد و گفت: صرافان زیادی در جریان دریافت مجوز از بانک مرکزی قرار دارند بنابر این بانک مرکزی از پایان مرداد ماه و همزمان با اتمام فرصت دریافت مجوز با صرافان بدون مجوز برخورد می کند.

حمید تهرانفر در پاسخ به پرسشی در خصوص پایان مهلت ساماندهی صرافی ها در 28 مرداد ماه سال جاری و همچنین اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی در این زمینه، افزود: براساس دستورالعمل جدید، مهلت صرافان برای دریافت مجوز از بانک مرکزی روز 28 مرداد ماه پایان می یابد.

به گفته وی، صرافان غیرمجاز بعد از پایان این دوره طبق قانون نباید معاملات ارزی داشته باشند و این امر تنها برای صرافان دارای مجوز از بانک مرکزی امکان پذیر است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 12:27
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین