خبر

تحلیل اینوستینگ از روند تحولات بازار طلا در روزهای آینده

تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، اروپا و چین قرار خواهد داشت. به گزارش پایگاه اینترنتی اینوستینگ، قیمت طلا در ماه جولای بدترین عملکرد خود در دو سال اخیر را بر جا گذاشته و با افت 7 درصدی روبرو شده است. بر اساس این گزارش بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست سپتامبر نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش خواهد داد. قیمت هر اونس طلا در ماه جولای بیش از 79.50 دلار کاهش یافته است که این میزان کاهش از ژوئن 2013 میلادی بی سابقه بوده است. قیمت طلا 24 جولای برای لحظاتی به کمتر از 1072 دلار رسیده است. احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی اقدام به فروش ذخایر طلای خود کنند و کمتر سرمایه گذاری حاضر شود در چنین شرایطی در بازار طلا سرمایه گذاری نماید.

فدرال رزرو آمریکا نیز در تازه ترین نشست خود اعلام کرده است که به دقت وضعیت تحولات اقتصادی این کشور را زیر نظر دارد و در صورت بهبود بازار اشتغال، در خصوص افزایش نرخ بهره در نشست های آتی تصمیم گیری خواهد کرد.

هنوز هیچ چارچوب زمانی دقیقی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اعلام نشده و این مساله وضعیت بازارهای بین المللی را در ابهام قرار داده است. وزارت بازرگانی آمریکا نیز اخیرا اعلام کرده است که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به 2.3 درصد رسیده است. کارشناسان پیش از این رشد اقتصادی آمریکا در این مدت را 2.6 درصد اعلام کرده بودند.

این گزارش حاکیست، شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی ماه جولای با افزایش 1.86 درصدی روبرو شده است. گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار کار و اشتغال قرار است روز جمعه برگزار شود و این گزارش تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

آمارهای مربوط به تولیدات صنعتی چین، انگلیس و آمریکا نیز به زودی منتشر خواهد شد. فردا سه شنبه نیز باتک مرکزی استرالیا نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد.

روز چهارشنبه نیز موسسه تحقیقاتی ای دی پی وضعیت اشتغال در بخش خصوصی آمریکا را اعلام می کند.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 12:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین