خبر

آغاز استخراج طلا از موته اصفهان

استخراج طلا از نخستین رگه شناسایی شده در معدن طلای موته اصفهان آغاز شد. مدیر مجتمع طلای موته اصفهان در این رابطه گفت: در سالهای89 تا 93 هفت رگه جدید طلا در منطقه موته اصفهان با ظرفیت استخراج دو میلیون تن طلا شناسایی شدند.حمید منتظری منش گفت: با آغاز استخراج طلا از نخستین رگه طلا ظرفیت تولید طلا در این مجتمع21 درصد افزایش یافت.وی با بیان اینکه سالانه در این مجتمع 300 کیلو گرم طلا استخراج می شود افزود: پیش بینی می شود با استخراج این هفت رگه جدید میزان تولید هفت برابر شود.سرپرست گروه شناسایی و حفار رگه های جدید طلا در مجتمع طلای موته نیزگفت:برای استخراج طلا از نخستین رگه که چاه خاتون شرقی نام دارد از روش آر سی استفاده شده است.

مخدی حکمت افزود : در این روش خاک حاوی فلزات گرانبها از عمق های گوناگون با افزایش 40 درصدی بهروه وری و خلوص استخراج می شود.
وی افزود : با استفاده از این روش استخراج طلا بجای 5 سال به شش ماه کاهش یافت.
مدیر واحد کارخانه مجتمع طلای موته اصفهان نیز گفت: در این مجتمع برای افزایش ظرفیت تولید سه دستگاه سایش و سه تانگ جدا کننده بومی سازی و نصب شدند.
علیرضا سالاری افزود: هم اکنون درجه خلوص طلای استخراج شده در این مجتمع 99 و 9 دهم درصد است.
مجتمع طلای موته از سال 72 با ایجاد اشتغال 200 در رشته کوههای شمال غربی میمه در شهرستان شاهین شهر و میمه و 18 کیلومتری شهرستان گلپایگان استان اصفهان راه اندازی شد و تا کنون سه تن طلا از این مجتمع استخراج شده است.
اکنون ورودی روزانه در کارخانه های مجتمع طلای موته، 700تن ماده معدنی طلاست که سه هزار تن باطله برداری در روز را به همراه دارد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
پنجشنبه 8 مرداد 1394 ساعت 15:15
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین