خبر

بی‌اعتمادی بازار به سیاست بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را افزایش داد

قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال عدم انتظار بازار برای تغییر لحن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در این کشور، در اطراف کمترین قیمت 5 سال و نیم اخیر در حال نوسان است و با 82 سنت افزایش 1096.30 دلار معامله شد.به گزارش رویترز، قیمت طلا در اطراف کمترین قیمت 5 سال و نیم اخیر که هفته گذشته ثبت شد، در حال نوسان است چراکه سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار نتیجه نشست فدرال رزرو برای سرنخ‌هایی در مورد زمان‌بندی نخستین افزایش نرخ بهره بانکی امریکا در یک دهه گذشته هستند. به گفته تحلیلگران، سیاست‌گذاران احتمالا مجددا تصریح خواهند کرد که نشانه‌های ثابت از اقتصاد قوی آمریکا و بازار کار آنها را در مسیر افزایش نرخ بهره بانکی در ماه‌های آتی نگاه خواهد داشت. هر اونس طلا با 82 سنت افزایش 1096.30 دلار معامله شد.

روبین بهار تحلیلگر سوشیئت جنراله در این‌باره گفت: « ما در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو و انتشار تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم هستیم. این دو اتفاق باید مسیر طلا برای چند هفته آینده را تعیین کند هرچند که بازار انتظار تغییری در بیان فدرال رزرو ندارد.»

پس از اینکه طلا سطح مقاومتی 1100 دلار را رد کرد، به سختی توانست ترمیم یابد و همچنان اندکی بالای این رقم مانده است که نشان‌دهنده احساس کاهشی بازار است.

بر اساس بررسی موسسه تامسون رویترز، از آنجایی‌که چین تمامی سرمایه خود را به بازارهای اوراق قرضه خود منتقل کرده است، تقاضا برای طلا در بازارهای جهانی به کمترین رقم از سال 2009 در سه ماه دوم سقوط کرده است.

ذخایر بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه پس از کاهش، در سطح 21.87 میلیون اونس بدون تغییر باقی ماند که کمترین رقم از سال 2008 به شمار می‌رود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 17:56
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین