خبر

ماموریت جدید بانک مرکزی به بانک‌ها؛ نوع و مصرف ارزی خود را اعلام کنید

رئیس کل بانک مرکزی از تصمیم جدید این بانک برای تسویه حساب ارزی بانک ها خبر داد و گفت: بازگشت ارزهای برداشت شده از بانک ها منوط به ارسال صورت های جدید مالی است.  ولی الله سیف از تصمیم جدید بانک مرکزی برای شفاف سازی صورت های مالی بانک ها خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بین بانک ها و بانک مرکزی از یک طرف و بین بانک‌ها و مشتریان بانکی از طرف دیگر ابهامات و تناقض‌های زیادی وجود داشت در راستای شفاف سازی صورت های مالی بانک ها، بانک مرکزی به تسویه حساب ارزی، اقدام کرده است. وی افزود: برهمین اساس از حسابرسان مستقل بانکها خواسته شده است در کنار رسیدگی به حساب های سال 93 ،گزارش مستقلی در رابطه با موقعیت ارزی خود به بانک مرکزی ارائه دهند.

سیف هدف از ماموریت جدید حسابرسان مستقل بانک ها را اطلاع‌یابی از نوع و مصرف ارزهایی که در گذشته به بانک ها داده است اعلام کرد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: اگر این مبالغ تسویه نشده باشد، در چارچوب بخشنامه 16 آذرماه سال 92 بانک مرکزی نسبت به وصول آنها اقدام خواهد کرد.

سیف ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر بانک ها گزارش های حسابرسی مستقل را به بانک مرکزی ارائه دهند تا سرعت در فرایند تسویه حساب های ارزی افزایش یابد.

وی در ادامه در پاسخ به تسنیم مبنی براینکه تکلیف برداشت‌های قبلی بانک مرکزی از حساب بانک ها که طی سال های قبل انجام شده بود، چه می شود، گفت: اضافه برداشت از حساب بانک ها به هیچ وجه منطقی نبوده و باید این وجوه به حساب بانک‌ها برگردد.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: اما بانک مرکزی زمانی می تواند به برگشت وجوه برداشت شده از حساب بانک ها اقدام کند که همزمان تسویه حساب های ارزی طبق روالی که در بالا توضیح داده شد، انجام شود.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی متعهد است همزمان با تسویه حساب های ارزی، نسبت به تسویه وجوه برداشت شده از حساب بانک ها نیز اقدام کند. اما این منوط به آن است که بانک ها هر چه سریعتر نسبت به ارسال صورت های مالی و گزارش های حسابرسی اقدام کنند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 12:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین