خبر

کاهش 1.5 دلاری قیمت جهانی طلا / احتمال سقوط تا 100 دلار انس

در آستانه نشست دو روزه، فدرال رزرو آمریکا که احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور وجود دارد قیمت جهانی طلا 1.5 دلار افزایش داشته است.پیش بینی‌ها از احتمال سقوط تا 100 دلار انس جهانی در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا حاکی است. امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی با 1.5 دلار کاهش به قیمت 1093 دلار به فروش رفت.قیمت این فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1091 دلار و 20 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1099 دلار و 90 سنت معامله شد.قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 81 دلار و 20 سنت و نسبت به یک سال گذشته با 210دلار و 50 سنت با کاهش همراه بود.

رویترز درباره دلایل کاهش قیمت طلا نوشت فدرال رزرو آمریکا نشست دو روزه خود را از روز پنج‌شنبه آغاز می‌کند که احتمال زیادی برای تصمیم‌گیری افزایش نرخ بهره در آمریکا وجود دارد. به این دلیل سرمایه‌گذاران همچنان منتظر تصمیم فدرال رزرو هستند و کمتر اشتیاق به خرید طلا دارند.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا بارها اعلام کرده است که با وجود نشانه‌های تقویت اقتصادی در آمریکا می‌توان نرخ بهره را در این کشور که سالهاست در محدوده صفر باقی مانده است، افزایش داد،‌طی‌ ماه‌های گذشته به رغم اظهارات این مقام مسئول افزایش نرخ بهره در این کشور عملی نشده است.

جانت یلن در آخرین اظهار خود از نزدیک بودن زمان افزایش نرخ بهره خبر داده بود که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند این افزایش وعده داده شده در نشست روز پنج‌شنبه محقق می‌شود.

به گزارش رویترز کاهش ارزش سهام در کشور چین که چندین روز کاهشی را طی می‌کند و به کمترین میزان از سال 2007 رسیده است نیز عاملی برای کاهش تقاضای این فلز گرانقیمت شده است.

به هر حال همه این عوامل دست به دست داده‌اند تا امروز قیمت فلز زرد به کمترین میزان از سال 2010 تاکنون افت کند.

بانک HSBC پیش‌بینی کرده است:«قیمت طلا همچنان تحت فشار باشد و تا محدوده هر انس هزار دلار یعنی 100 دلار کمتر از قیمت کنونی هم نیز احتمال افت دارد»

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 6 مرداد 1394 ساعت 17:17
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین