خبر

طلا همچنان کمتر از 1100 دلار/ تداوم چشم‌انداز کاهشی

قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان کمتر از 1100 دلار معامله می‌شود و چشم انداز قیمتی این فلز گران بها نیز همچنان کاهشی است. به گزارش رویترز، ارزش پایین‌ دلار به طلا کمک کرد تا از کمترین رقم 5 سال و نیم اخیر بالاتر بیاید اما هنوز در معاملات امروز کمتر از 1100 دلار معامله می‌شود اما انتظارها برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در کوتاه‌مدت روند کاهشی را حفظ کرده است. نشست دو روزه فدرال رزرو این هفته برگزار خواهد شد. این نشست مشخص‌کننده و ارسال‌کننده سیگنال‌های بیشتری در مورد افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در اواخر امسال است. هر اونس طلا در معاملات امروز 6.

27 دلار کاهش یافت و 1092.84 دلار فروخته شد. طلا هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت که طولانی‌ترین روند از اواخر سال 2012 به شمار می‌رود.

متیو ترنر تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت: «چشم‌انداز کاهشی کوتاه مدت طلا نتیجه اتفاقاتی است که می‌تواند به افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو در ماه سپتامبر منجر شود.»

قیمت طلا هفته گذشته پس از یک آشفتگی ناگهانی و شدید در بازارهای نیویورک و شانگهای که به فروش بیشتر منجر شد، 3 درصد کاهش یافت و به 1077 دلار در هر اونس، پایین‌ترین رقم از فوریه 2010 رسید.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا در جهان روز جمعه برای هفتمین روز به 21.87 میلیون اونس کاهش یافت که کمترین میزان از سپتامبر 2008 محسوب می‌شود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 19:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین