خبر

قیمت جهانی طلا افزایش یافت/ امیدها برای ادامه روند افزایشی پررنگ نیست

کاهش ارزش دلار کمک کرد امروز قیمت طلا برای ساعاتی به بالاتر از سطح 1100 دلار در هر اونس بازگردد، اگر چه انتظارها برای ادامه رشد قیمت طلا با نزدیک شدن به موعد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بالا نیست. اونس طلا به گزارش رویترز، فدرال رزرو طی هفته جاری نشست دو روزه‌ای خواهد داشت که در پایان آن به احتمال زیاد سیاست‌گذاران به دلیل بهبود بیشتر شرایط اقتصاد آمریکا سیگنال‌های بیشتری را برای افزایش نرخ بهره در اواخر سال جاری میلادی ارسال خواهند کرد. قیمت طلا در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار COMEX نیویورک 12.80 دلار افزایش پیدا کرد و به سطح 1098.30 دلار در هر اونس رسید.

این افزایش پس از کاهش 5 هفته‌ای قیمت طلا، طولانی‌ترین دوره کاهش قیمت طلا از سال 2012 بوده است.

امروز در بازارهای بین‌المللی ارزش دلار در مقایسه با سبد دیگر ارزهای رایج تضعیف شد و همین موضوع در افزایش تقاضا و به تبع آن قیمت طلا موثر بوده است.

قیمت طلا طی هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش داشت. این کاهش پس از آن رخ داد که در روز دوشنبه هفته‌ی پیش حجم زیادی از طلا در بازارهای نیویورک و شانگ‌های عرضه شد که منجر شد قیمت طلا کاهش یابد به طوری که در روز جمعه اخیر به سطح 1077دلار در هر اونس رسید که کمترین میزان قیمت طلا از فوریه سال 2010 بوده است.

با کاهش اخیر قیمت طلا، بازار طلای COMEX نیویورک برای اولین بار از سال 2006 در پایان هفته‌ای که به 21 جولای منتهی می‌شد بر اساس تعاریف بازارهای مالی وارد بازار افتان شد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقد هستند که فدرال رزرو نرخ بهره را برای اولین بار در ماه سپتامبر سال جاری افزایش خواهد داد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 17:16
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین