خبر

قیمت طلا به 1095 دلار در هر اونس رسید

به گزارش رویترز، در حالی که با نزدیک شدن فدرال رزرو به موعد افزایش نرخ بهره، انتظار افزایش بیشتر قیمت طلا دور از ذهن نیست، قیمت فلز زرد روز دوشنبه برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت و در نزدیکی پایین ترین رقم از اوایل 2010 تاکنون معامله شد.فدرال رزرو این هفته نشست سیاستگذاری برگزار می کند و با توجه به تقویت اقتصاد آمریکا، احتمالا در این نشست سیاستگذاران سیگنال های بیشتری را در مورد افزایش نرخ بهره در اواخر امسال ارسال خواهند کرد.بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از ثبت پنجمین هفته متوالی کاهشی خود، امروز با 0.3 درصد کاهش به 1095 دلار و 50 سنت رسید. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 3 درصد افت داشت.

بر اساس نظرسنجی رویترز، پیش بینی شده که پس از عبور قیمت طلا از پایین ترین رقم 5 سال گذشته که ناشی از انتظارات برای افزایش نرخ بهره در آمریکا بوده است، فلز زرد برای قطع روند کاهشی 3 ساله قیمت در سال جاری، با دشواری مواجه خواهد بود.
همزمان با کاهش قیمت طلا، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه برای هفتمین روز کاهش یافت و به 21.87 میلیون اونس رسید که پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 تاکنون بود.
بر اساس آمارهای صندوق بین المللی پول، آلمان در ماه گذشته میلادی، حجم ذخایر طلای خود را 2.395 تن کاهش داد، در حالی که روسیه و قزاقستان به افزایش ذخایر طلای خود ادامه دادند.
پس از کاهش ارزش سهام در بورس آمریکا و کاهش جذابیت سود اوراق قرضه، در حالی که بازارها منتظرند تا ببینند آیا نشست این هفته فدرال رزرو می تواند ارزش دلار را افزایش دهد یا نه، ارزش دلار در برابر یورو و ین کاهش داشت.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 17:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین