خبر

2017 سال معجزه آسایی برای بازار طلا خواهد بود

گرچه قیمت جهانی طلا در 4 سال اخیر بیش از 40 درصد ارزش خود را از دست داده است ولی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمتهای کنونی کف قیمت طلا به شمار می رود و سال 2017 میلادی دوران معجزه آسایی برای بازار طلا خواهد بود.  به گزارش پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، فعالان بازار طلا بر این باورند که افت نرخ تورم در اقتصاد جهانی، کاهش تقاضای چین و افزایش ارزش دلار مهمترین عوامل موثر بر کاهش شدید قیمت طلا به شمار می رود. بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران از جمله "ساندی جادجا" کارشناس ارشد موسسه سیگنال پرو بر این باورند که گرچه افت قیمت طلا در کوتاه مدت خبر بدی خواهد بود ولی بازار طلا در سال 2017 میلادی شاهد دوران معجزه آسایی خواهد بود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، با تمایل مجدد سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا در سال 2017 میلادی شاهد روند صعودی قیمت این فلز زرد خواهیم بود.

وی افزود: در سال 2017 میلادی تمایل سرمایه گذاران برای خرید سهام با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد و این مساله به نفع طلا خواهد بود. به نظر من در سال 2017 میلادی کمتر سرمایه گذاری حاضر به خرید سهام خواهد بود و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: دستیابی به قیمت 945 دلار در هر اونس هدف مهم بازار طلا تا دو سال آینده خواهد بود ولی پس از آن شاهد رشد چشمگیر قیمت طلا خواهیم بود.

این گزارش حاکیست، تحلیلگران موسسه مالی بارکلیز نیز اعلام کردند که سطوح حمایتی بعدی برای طلا 1043 و سپس 1033 دلار در هر اونس خواهد بود.

در شرایط کنونی قیمت طلا تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار دارد. تحلیلگران موسسه یو بی اس نیز بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا موجب افزایش نسبی نرخ تورم خواهد شد این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند در کوتاه مدت موجب کاهش قیمت طلا شود ولی در میان مدت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تحلیلگران موسسه یو بی اس پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا تا 12 ماه آینده تثبیت خواهد شد. افت تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی نیز عامل مهمی در کاهش قیمت طلا بوده است.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 3 مرداد 1394 ساعت 12:25
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین