خبر

کشتی آرای: رشد تقاضا، طلا و سکه را گران کرد / افزایش قیمت ها موقت است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: همانطور که پیش بینی می‌شد توافق بر بازار تاثیری نمی‌گذارد چراکه نرخ دلار و میزان عرضه و تقاضا در تغییر مسیر نرخ طلا بیشترین نقش را ایفا می‌کنند. محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: توافق هسته‌ای  تاثیر مستقیم و یکباره بر ارزش طلا ندارد و حتی با افزایش نرخ طلا در  روز گذشته مواجه بودیم که این مساله به واسطه افزایش میزان تقاضا در بازار داخلی بوده است. رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد : بحث مذاکرات هسته‌ای هیچگاه تاثیری بر قیمت طلا نداشته و در چند سال گذشته بازار نشان داده که از مذاکرات تبعیت نکرده است. تنها انتظارات از مذاکرات جو روانی که تا حدودی عامل تغییر قیمت بوده، در میزان عرضه و تقاضا ایجاد کرد. او ادامه داد: بازار طلا در حال حاضر  از سه عامل ارزش جهانی طلا، نرخ ارز در بازار آزاد و عرضه و تقاضا پیروی می‌کند که روز گذشته(سه‌شنبه) دو عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در بازار داخلی نقش بیشتری ایفا کرد و به نظر می‌رسد در بازار امروز نیز این روند ادامه دارد.

 وی تصریح کرد: در معاملات روز گذشته میزان تقاضا به شدت افزایش پیدا کرد و این موضوع در پی انتظارات از نتیجه مذاکرات برای کاهش یکباره قیمت طلا بوده است که باور غلطی است، قیمت فعلی بر پایه عرضه و تقاضا و نرخ ارز تعیین شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با بیان این که در حال حاضر حباب مثبت قیمت ایجاد شده است، گفت: حباب ایجاد شده ظرف چند روز آینده از بین خواهد رفت.

وی در رابطه با تغییرات انس گفت: در دو هفته گذشته وضعیت اروپا و یونان و عدم اعلام شاخص‌های اقتصادی آمریکا تاثیر منفی بر ارزش انس جهانی و نرخ دلار داشته و قیمت جهانی روال عادی خود را طی می‌کند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 24 تیر 1394 ساعت 16:49
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین