خبر

موسسه کاپیتال اکونومیکس پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را کاهش داد

 موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت طلا تا پایان سال 2015 میلادی را کاهش داده است. به گزارش کیتکو نیوز، موسسه کاپیتال اکونومیکس در گزارش تازه خود پیش بینی نسبت به قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها را تا پایان امسال کاهش داده ولی پیش بینی کرده است که قیمت طلا تا پایان امسال افزایش خواهد یافت. بر اساس این گزارش موسسه کاپیتال اکونومیکس در حالی همچنان بر این باور است که قیمت طلا تا پایان امسال با افزایش بیشتری نسبت به قیمت های کنونی روبرو خواهد شد که بحران مالی و بدهی یونان نتوانسته است تاثیری بر قیمت طلا داشته باشد. این موسسه مالی افزود: در شرایط کنونی احتمال خروج یونان از منطقه یورو به شدت افزایش یافته است ولی به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که احتمالا از خروج یونان از اتحادیه پولی یورو جلوگیری خواهد شد یا در صورت خروج یونان تبعات آن تاثیر منفی چندانی بر اقتصاد جهانی نخواهد داشت. یونان به خاطر بحران بدهی در آستانه ورشکستگی و خروج از منطقه یورو قرار گرفته است. یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. 

یونان با تبعات منفی بحران مالی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است.

به همین دلیل است که قیمت جهانی طلا تاکنون تحت تاثیر بحران مالی و بدهی یونان قرار نداشته است. موسسه کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال به بیش از 1275 دلار خواهد رسید. این رقم در پیش بینی قبلی این موسسه سرمایه گذاری 1400 دلار اعلام شده بود.

البته تحلیلگران این موسسه بر این باورند که قیمت طلا تا پایان سال 2016 میلادی به بیش از 1400 دلار خواهد رسید. موسسه کاپیتال اکونومیکس همچنین پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره نیز تا پایان امسال به 18.70 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه نیز 21 دلار اعلام شده بود.

قیمت هر اونس پلاتین نیز تا پایان امسال به 1200 دلار می رسد. این رقم نیز در گزارش قبلی این موسسه 1300 دلار اعلام شده بود.

به نظر می رسد تحولات مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و همچنین تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص هند و چین نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 16 تیر 1394 ساعت 16:46
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین