خبر

توقف طلا در مرز 1170 دلار

 قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز سه شنبه بدون تغییر نسبت به شب گذشته به مرز 1170 دلار در هر اونس رسیده است. به گزارش رویترز، قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر بحران مالی و بدهی یونان قرار دارد و گرچه در مبادلات روز گذشته با افزایش اندکی روبرو شد ولی تقویت ارزش دلار مانع بزرگی برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز زرد بوده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1169 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه پس از انتشار نتایج همه پرسی یونان ابتدا با رشد 0.6 درصدی روبرو شد ولی در پایان مبادلات روز گذشته با افت نسبی همراه شد. بیش از 61 درصد مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه با طرح ریاضت اقتصادی که از سوی نهادهای مالی بین المللی پیشنهاد شده بود مخالفت کردند. رهبران اروپایی قصد دارند در نشست فوق العاده امروز سه شنبه وضعیت بحران بدهی یونان را مورد بررسی قرار دهند. یونان تصمیم گرفته است تا بانک ها را تا روز جمعه تعطیل کند. قرار است آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در نشست امروز رهبران اروپایی پیشنهادات جدیدی را برای دستیابی به توافق نهایی، ارائه کند.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی بحران یونان به تنهایی قادر به افزایش چشمگیر قیمت طلا نخواهد بود و سرمایه گذاران بین المللی به دقت تحولات مربوط به سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و نرخ بهره این کشور را زیر نظر دارند.

این گزارش حاکیست، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. افت ارزش یورو موجب شده تا شاخص ارزش دلار نیز به بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته افزایش یابد.

انتشار آمارهای مهم اقتصادی در اروپا و آمریکا و اعلام سیاست های بانک های مرکزی استرالیا و چین از مهمترین تحولاتی خواهد بود که تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. سخنرانی روز جمعه جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارش دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرده است. نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره طی ماه های گذشته تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 16 تیر 1394 ساعت 16:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین