خبر

تحولات بورس چین تاثیر بیشتری نسبت به اوضاع یونان بر بازار طلا خواهد داشت

 تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه گلد فورکست تاکید کرد که مهمترین اتفاق روزهای اخیر کاهش شدید شاخص سهام بورس شانگهای چین بوده و اگر این روند ادامه داشته باشد، این مساله می تواند تاثیرات زیادی بر اقتصاد جهانی و بازارهای بین المللی داشته باشد.  به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، گری واگنر تحلیلگر برجسته موسسه گلد فورکست تصریح کرد: روز گذشته شاهد افت شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی بودیم. این مساله تاثیر منفی زیادی بر شاخص سهام بورس شانگهای داشته است. بر اساس این گزارش قیمت طلا تحت تاثیر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا و بحران مالی و بدهی یونان با افزایش نسبی روبرو شده است. البته بازارهای مالی آمریکا روز جمعه به علت تعطیلات ۴ جولای، بسته بوده است. شاخص سهام در بازارهای مالی آلمان انگلیس و فرانسه نیز با کاهش نسبی روبرو شده است. طبیعتا همه نگاه ها متوجه همه پرسی امروز یونان است. احتمال رای مثبت یا منفی مردم یونان به طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی همچنان ۵۰-۵۰ است. بسته به نتایج همه پرسی، مسیر آینده اقتصادی یونان روشن و مشخص خواهد شد.

این گزارش حاکیست، اگر مردم یونان با طرح پیشنهادی نهادهای بین المللی مخالفت کنند این کشور به سوی ورشکستگی حرکت خواهد کرد و در نهایت مجبور به ترک منطقه یورو خواهد شد. این مساله موجب افزایش قیمت طلا و افت ارزش یورو می شود.

ولی در صورت رای مثبت یونانی ها به این طرح، امیدواری های تازه ای برای بهبود اوضاع اقتصادی یونان زنده خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به نظر من اوضاع بازار بورس چین در شرایط کنونی مهمتر از یونان است. اگر خروج سرمایه از بازار بورس شانگهای ادامه یابد به این معنا خواهد بود که اقتصاد چین ضربه خواهد خورد و این مساله به ضرر شاخص سهام بورس این کشور خواهد بود.

افت شاخص سهام بورس چین می تواند تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد جهانی داشته باشد. چین یکی از ۳ اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود. تبعات منفی کاهش شدید شاخص بورس چین می تواند تاثیراتی را برای بازارهای مالی آمریکا و اروپا در پی داشته باشد.

افت شاخص سهام بورس شانگهای می تواند موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها شود و شاید این مساله به نفع قیمت طلا تمام شود.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 10:23
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین