خبر

قیمت طلا در آستانه اعلام سیاست های جدید فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه و در آستانه اعلام سیاست های پولی جدید فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز عصر منتشر شود و سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام سیاست های پولی جدید بانک مرکزی آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی در آستانه نشست فدرال رزرو با افزایش روبرو شده است و این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1318 دلار رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه نیز با کاهش 0.4 درصدی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی، فدرال رزرو آمریکا در نشست امروز نرخ بهره را بدون تغییر حفظ خواهد کرد. به نظر می رسد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره تا سپتامبر یا دسامبر صبر خواهد کرد.

فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا نیز احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را بیشتر کرده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا نیز در ماه جولای به بالاترین سطح در 8 سال و نیم اخیر رسیده است.

نشست مهم و تعیین کننده بانک مرکزی ژاپن نیز قرار است روز جمعه برگزار شود. نتایج این نشست نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش ین و دلار و قیمت جهانی طلا داشته باشد.

نشست بانک مرکزی انگلیس نیز قرار است 4 اوت برگزار شود. به نظر می رسد احتمال کاهش نرخ بهره انگلیس در این نشست زیاد خواهد بود. نگرانی های زیادی نسبت به تبعات اقتصادی و مالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مطرح شده است.

موسسه جی اف ام اس نیز در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرده است که افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در بازارهای غربی توانسته است تا حد زیادی کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی را جبران کند.

این موسسه تحقیقاتی نیز پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده را افزایش داده است.

به نظر می رسد طی ساعات آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو به خصوص آلمان ، آمریکا و چین و همین طور انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 6 مرداد 1395 ساعت 10:10
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین