خبر

پیش بینی قیمت طلا و ارز در کوتاه مدت

در تحلیل قیمت دلار امریکا در برابر ریال ایران کماکان شاهد حرکت قیمت در داخل یک کانال صعودی هستیم. کانالی که روزهای گذشته قیمت را به خوبی محصور کرده و قیمت همواره در طول حرکت در آن، سقف‌ها و کف‌های بالاتر ساخته است.

اونس طلا در روز گذشته در قیمت ۱۳۲۱.۶۵ دلار شروع به کارکرد و با ۱۱ دلار نوسان در قیمت ۱۳۱۵.۶۱ دلار به کار خود خاتمه داد.

۱) شاخص قدرت سنجی:

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

جدول1-1: قدرت تمایلات بازار از A تا D سنجیده می‌شود به گونه‌ای که A قوی‌ترین و D ضعیف‌ترین قدرت را در جهت مورد نظر دارد.

۲) سطوح حمایت و مقاومت روزانه:

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

جدول 2-1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

۳) فاصله معاملات:

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، فاصله معاملات قرارداد آتی سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در روز معاملاتی دوشنبه ۴ مرداد ۹۵ با سکه نقدی به ازای هر روز، به شرح زیر می‌باشد:

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

جدول 3-1: کلیه قیمت‌ها به تومان می‌باشد.

۴) تحلیل اونس:

اونس طلا در روز گذشته در قیمت ۱۳۲۱.۶۵ دلار شروع به کار کرد و با ۱۱ دلار نوسان در قیمت ۱۳۱۵.۶۱ دلار به کار خود خاتمه داد. در حال حاضر در تایم فریم یکساعته مهمترین محدوده حمایتی در بازه ۱۳۰۶-۱۳۰4 دلار واقع شده است که در صورت شکسته شدن آن سیگنال فروش صادر خواهد شد. دقت داشته باشید که تراز ۱۳۰۴ دلار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که شکست آن می تواند پتانسیل افت قیمت تا سطوح ۱۲۸۸ و ۱۲۷۰ دلار را قوت ببخشد. از طرفی در صورت رشد قیمت در تایم فریم یکساعته مقاومت ۱۳۲۶ دلار پیش روی قیمت است که در صورت شکست آن سیگنال خرید صادر خواهد شد. مقاومت مهم بعدی تراز ۱۳۳۴ دلار می‌باشد.

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

۵) تحلیل آتی:

در روز دوشنبه سکه سررسید اردیبهشت ۹۶ در قیمت ۱۱۴۷۵۰۰ تومان با گپ منفی شروع به کار کرد و در ادامه با نوسان اندک ۳۰۰۰ تومانی در قیمت ۱۱۴۷۰۰۰ تومان به کار خود خاتمه داد. در چارچوب زمانی یکساعته مهمترین حمایت در تراز ۱۱۳۳۵۰۰ تومان واقع شده است که شکست آن منجر به صدور سیگنال فروش خواهد شد. از طرفی در صورت رشد، قیمت با مقاومت ۱۱۵۷۰۰۰ تومان رو به روست که شکست آن سیگنال خرید صادر خواهد نمود. در صورت افت قیمت قبل از صدور سیگنال خرید باید از تراز ۱۱۴۴۰۰۰ تومان به عنوان یک سطح حمایتی نام ببریم که شکسته شدن آن به اعتبار سطح ۱۱۵۷۰۰۰ تومان، برای گرفتن سیگنال خرید خاتمه می دهد.

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

۶) تحلیل دلار:

در تحلیل قیمت دلار امریکا در برابر ریال ایران کماکان شاهد حرکت قیمت در داخل یک کانال صعودی هستیم. کانالی که روزهای گذشته قیمت را به خوبی محصور کرده و قیمت همواره در طول حرکت در آن، سقف‌ها و کف‌های بالاتر ساخته است. در روز جاری سقف کانال در ۳۵۲۸ تومان واقع است و شکسته شدن آن با خروج از کانال در جهت رشد بیشتر همراه خواهد بود، موردی که با توجه به نوسانات محدود روزهای اخیر و خستگی روند، کمی بعید به نظر می‌رسد. از سوی دیگر اما کف کانال و آخرین پیوت مینوری کف در ۳۵۱۴ تومان واقع است و شکسته شدن آن با شکسته شدن کانال صعودی از پایین همراه بوده و سیگنال فروش مناسبی صادر خواهد نمود.

چشم اندازی کوتاه مدت از روند قیمت طلا و ارز

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگران: فاطمه توتونچی مصطفی پازوکی

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 5 مرداد 1395 ساعت 11:00
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین