خبر

قیمت طلا پتانسیل رسیدن به بیش از 1400 دلار در شش ماه دوم را دارد

استراتژیست ارشد موسسه سرمایه گذاری "وان اک" پیش بینی کرد که روند صعودی قیمت تازه آغاز شده و قیمت این فلز زرد در شش ماه دوم امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، گرچه قیمت طلا تا حدی تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده و از بالاترین سطح قیمتی در دو سال اخیر فاصله گرفته است ولی جو فاستر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری "وان اک" تاکید کرد: قیمت طلا در شش ماه دوم امسال به بالاتر از 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد  یافت.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که قیمت 1400 دلار در هر اونس بالاترین سقف قیمت طلا باشد و شکسته شدن این سطح مقاومتی سرآغاز روند صعودی قیمت طلا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: اگر قیمت طلا بتواند تا سطح 1400 دلاری افزایش یابد، سرمایه گذاران بیشتری برای خرید به بازار هجوم خواهند آورد.

میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز به بالاترین سطح از سال 2009 میلادی رسیده است. بسیاری از تحلیلگران نیز از احتمال وقوع بحران مالی دیگری خبر می دهند و این مساله می تواند موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شود.

فاستر گفت: عوامل مختلفی در اقتصاد جهانی وجود دارد که می تواند موجب تقویت قیمت طلا در بلندمدت شود، از جمله ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی و کاهش نرخ بهره اوراق قرضه.

وی در ادامه افزود: کاهش رشد اقتصادی جهان و نوسانات شدید نرخ ارز در بازارهای بین المللی موجب خواهد شد تا طلا همچنان سرمایه گذاری جذابی به شمار رود. هیچ دولتی خواستار تقویت نرخ ارز نیست و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز موجب نوسانات شدید ارزی خواهد شد.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز می تواند عامل مثبتی برای نوسانات قیمت طلا باشد، البته فرقی ندارد کدام یک از نامزدها در این انتخابات پیروز شود. اگر کلینتون پیروز شود احتمالا سیاست های اوباما را ادامه خواهد داد که منجر به کاهش رشد اقتصادی، افزایش بدهی و افت بهره وری خواهد شد. پیروزی ترامپ نیز موجب خواهد شد تا نگرانی و نااطمینانی در بازارهای مالی بین المللی افزایش یابد.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
چهارشنبه 23 تیر 1395 ساعت 18:20
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین