خبر

احتمال کاهش قیمت طلا در سه ماه سوم امسال تا 1325 دلار

سایت طلا: موسسه تحقیقاتی سیتی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال به 1325 دلار در هر اونس خواهد رسید.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بخش تحقیقاتی بانک سیتی تاکید کرد: انتظارات بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده کمتر شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در هفته های اخیر داشته است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی سیتی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا احتمالا در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد. فدرال رزرو برای نخستین بار در ده سال گذشته در نشست دسامبر 2015 میلادی نرخ بهره را افزایش داد ولی از ابتدای امسال تاکنون نرخ بهره را تغییر نداده است.

اگر فدرال رزرو نرخ بهره را تا دسامبر افزایش دهد، قیمت طلا تا سه ماه نخست 2017 میلادی کاهش خواهد یافت.

تصمیم مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر برای خروج از اتحادیه اروپا تاثیر زیادی بر افزایش 100 دلاری قیمت طلا داشته و در چنین شرایطی بعید است که فدرال رزرو در نشست جولای یا سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

موسسه سیتی افزود: تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای آسیایی در سه ماه نخست امسال ضعیف بوده ولی به نظر می رسد تقاضای آسیا طی ماه های آینده افزایش خواهد  یافت.

میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان نیز طی ماه های آینده با روند صعودی همراه خواهد بود. موسسه سیتی پیش بینی کرده است که به احتمال 65 درصد قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال به 1325 دلار و در سه ماه چهارم نیز به کمتر از 1280 دلار خواهد رسید.

این رقم در گزارش قبلی موسسه سیتی به ترتیب 1300 دلار و 1250 دلار پیش بینی شده بود.

به نظر می رسد در شش ماه دوم امسال روند نزولی ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضای فیزیکی در آسیا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت.

موسسه سیتی پیش بینی کرد که قیمت نقره در سه ماه سوم امسال نیز به 18.50 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بیشتر تجت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا، چین و منطقه یورو قرار خواهد داشت. روند نوسانات ارزش دلار نیز عامل مهمی در تعیین قیمت طلا خواهد بود.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
سه شنبه 22 تیر 1395 ساعت 17:40
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین