خبر

مخالفت با توافق به خاطر یک مشت دلار

یکی دیگر از حامیان مالی اصلی گراهام، پل سینگر میلیاردر است که یکی از مخالفین جدی توافق هسته ای میان گروه 1+5 و ایران است. سناتور لیندسی گراهام بر مواضع جنگ‌طلبانه‌اش در زمینه امنیت ملی و تعهد بی‌قید و شرطش به رهبری نتانیاهو در مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران، تاکید خواهد کرد. دفعه قبلی که درباره کمپین ریاست جمهوری قریب الوقوع سناتور لیندسی گراهام (جمهوری خواه از کارولاینای جنوبی) نوشتم، گراهام در مصاحبه ای که با وال استریت ژورنال داشت موجب تهیه خوراک خبری برای ضد یهودیان شد. وی در این مصاحبه گفته بود: «ممکن است برای اولین بار تمام کابینه من یهودی باشند چون کمک های مالی من را گروه های حامی اسرائیل تامین می کنند.»خوب چه کسانی هدف های وی در زمینه تامین کمک های مالی هستند؟ الکس لازار، گزارشگر مرکز سیاست پاسخگو، توصیح می دهد که حامیان مالی احتمالی گراهام «یهودیان محافظه کار» هستند که از کمپین وی در انتخابات سنای سال 2014 هم حمایت کرده بودند.

این حامیان مالی شامل مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک هم می شوند. لازار در ادامه می گوید: «دو فرد مهم در این لیست، لری میزل و سم فاکس هستند، فاکس سفیر ایالات متحده در بلژیک در دوران دولت جورج دبلیو بوش بود که 50 هزار دلار به گروه حامی گراهام کمک مالی کرده است. میزل، تاجر اهل کلرادو هم دو برابر این میزان یعنی 100 هزار دلار به کمپین گراهام کمک کرده است. میزل همچنین رئیس مرکز سیمون ویسنتال است که گروهی یهودی در زمینه حقوق بشر و عضوی از ایپک است. وی عضو ائتلاف یهودیان جمهوری خواه هم است، فاکس هم رئیس سابق این ائتلاف بوده است.»
یکی دیگر از حامیان مالی اصلی گراهام، پل سینگر میلیاردر است که یکی از مخالفین جدی توافق هسته ای میان گروه 1+5 و ایران است. این موضع مخالف را موسسه آمریکن اینترپرایز، بنیاد دفاع از دموکراسی ها، ایپک و اسرائیل پراجکت هم دارند. سینگر همچنین به کمپین های سناتور مارک کرک (جمهوری خواه از ایلینوی) و سناتور تام کاتن (جمهوری خواه از آرکانزاس) که قول داده است بمباران تاسیسات هسته ای ایران تنها نیازمند چند روز زمان است، کمک مالی کرده است. سینگر همچنین عضو ائتلاف یهودیان جمهوری خواه هم هست و شایعه شده که از سناتور مارکو روبیو (جمهوری خواه از فلوریدا) هم حمایت مالی می کند، اما کمپ سینگر این موضوع را تکذیب کرده و گفته است که وی در انتخابات ریاست جمهوری تنها از یک نفر حمایت می کند.
به نظر می رسد گراهام جزء آن دسته ای از افرادی است که طبق نظرات اقلیت یهودی در میان جمهوری خواهان -29 درصد براساس نظرسنجی گالوپ در اوایل سال جاری- مبنی بر لزوم چنگ و دندان نشان دادن به دیپلماسی میان گروه 1+5 و ایران، عمل می کند. او به بنیامین نتانیاهو قول داده که کنگره تحت رهبری وی قرار دارد و از لایحه تحریم کرک-منندز حمایت می کند.
گراهام که پیش از این حامی اعطای مجوز به کنگره برای حمله نظامی به ایران بوده است، هم اکنون هشت اصل را مطرح کرده است که برای رسیدن به یک توافق خوب باید در زمینه آنها به پاسخ درستی برسد. گراهام به وال استریت ژورنال گفته است که برای ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری نیازمند 15 میلیون دلار کمک مالی است. مواضع وی در زمینه امنیت ملی در ماه گذشته نشان می دهد که به تلاش های وی در این زمینه خللی وارد نشده است. انتظار می رود وی نامزدی اش در انتخابات ریاست جمهوری را به طور رسمی در 1 ژوئن اعلام کند.
گراهام ممکن است برای کسب کمک های میلیون دلاری اتحاد یهودیان جمهوری خواه، جایگاه روبیو، یکی از تندروترین کاندیداهای جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری را، به چالش بکشد. در حالی که انتظار می رود وی در ماه آینده کمپین انتخاباتی اش را آغاز کند، به نظر می رسد پیش از آن به مبلغ 15 میلیون دلار دست پیدا کند.
گراهام بر مواضع جنگ طلبانه اش در زمینه امنیت ملی و تعهد بی قید و شرطش به رهبری نتانیاهو در مخالفت با توافق هسته ای با ایران، تاکید خواهد کرد. اقدامات گراهام در زمینه نابودی تلاش های دولت اوباما در زمینه مذاکرات هسته ای با ایران نشان می دهد که وی به دنبال به چالش کشیدن روبیو در زمینه کسب کمک های مالی نومحافظه کاران است.    

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 18:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین