خبر

بازار طلا و ارز همچنان زیان می‌دهند

در طول روزهای گذشته از اردیبهشت ماه، آرامش تنها خبر موثق موجود در بازار ارز بوده است. در این ایام دامنه نوسان قیمت دلار در بازار آنقدر محدود بوده که می توان آن را ناچیز در نظر گرفت. قیمت دلار دو هفته میانی اردیبهشت را بر روی 3 هزار و 318 تومان ایستاد، در هفته سوم این ماه تا نزدیکی 3 هزار و 300 تومان پایین آمد و در نهایت در هفته چهارم اردیبهشت بهای آن به کانال 3 هزار و 200 تومان وارد شد. هر دلار آمریکا در آخرین روز هفته گذشته به 3 هزار و 300 تومان رسیدهبود اما روز گذشته بهای پول آمریکایی به 3 هزار و 284 تومان رسید تا طی یک هفته 16 تومان کاهش قیمت در دلار رقم خورده باشد. بر این اساس پول آمریکایی حدود 0.5 درصد ارزان شد تا دارندگان این ارز به این میزان زیاد دیده باشند. این آمار نشان می دهد که هر 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در بازار ارز طی یک هفته گذشته زیان 50 هزار تومانی بر جای گذاشته است.

در هفته های ابتدایی سال جدید، بازارهای مالی تحت تاثیر تفاهم هسته ای سوئیس با هیجان مواجه شدند اما در هفته های اخیر شرایط آرامتری را سپری کردند تا ثبات در بازار حرف اول را بزند.

در این شرایط بازار طلا و سکه در هفته گذشته تحت تاثیر کاهش جزئی بهای دلار و کاهش قیمت طلای جهانی با افول قیمت مواجه شد. قیمت سکه تمام بهار آزادی که در روز پایانی هفته گذشته 948 هزار تومان برآورد می شد، روز گذشته به 938 هزار تومان رسید تا 10 هزار تومان ارزان شده باشد.

بر این اساس دارندگان سکه طی این هفته با زیان یک درصدی مواجه شدند تا به ازای 10 میلیون تومان سرمایه گذاری 100 هزار تومان ضرر به سرمایه گذاران این بازار تحمیل شده باشد.

این آمار نشان می دهد که در میان بازارهای طلا، ارز و سرمایه، بازار سرمایه تنها بازار سودده در این هفته بوده است چراکه بازدهی 0.27 درصدی را پشت سر گذاشته است در حالی که بازار ارز و طلا زیان ده بوده اند.

نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 2 خرداد 1394 ساعت 11:04
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین