خبر

چرا طلا در هفته ای که گذشت 35 دلار افزایش یافت؟

طلا در بازار جهانی پس از کاهش غیرمنتظره اعتماد مصرفی در آمریکا که احتمال تاخیر در افزایش نرخهای بهره در این کشور را بالا برد، به بزرگترین رشد هفتگی طلا در چهار ماه گذشته دست یافت. کندی رشد اقتصادی آمریکا مانع صعود دلار در ماه گذشته شد و در عوض تقاضا برای طلا به عنوان سرمایه گذاری جایگزین را تقویت کرد. کاهش روند توسعه اقتصاد آمریکا به نفع طلاست زیرا این فلز زرد در شرایط آشفتگی اقتصادی به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه جذابیت پیدا می‌کند. دورنمای ضعیف‌تر اقتصادی ممکن است باعث تجدیدنظر مقامات بانک مرکزی آمریکا و به تاخیر افتادن تحکیم سیاست پولی در این کشور شود. نرخهای بهره بالاتر به جذابیت طلا که سودی ندارد لطمه می‌زند و سرمایه گذاران را به سوی سرمایه گذاریهای با سود بالاتر مانند اوراق قرضه جلب می‌کند. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن تا عصر روز جمعه کمتر از 0.1 درصد رشد کرد و به 1225 دلار رسید که بالاترین قیمت در حدود سه ماه گذشته بود و رشد هفتگی این فلز را به بیش از سه درصد یا 35.20 دلار رساند.

این فلز که روز پنج شنبه به رکورد 1227 دلار صعود کرده بود، برای دومین هفته متوالی صعود کرد.

به گفته تحلیلگران موسسه مالی اچ اس بی سی، صعود به مرز 1228 دلار از نظر تکنیکی برای طلا مثبت بوده و ممکن است به صعود بیشتر این فلز ارزشمند کمک کند با اینهمه بازار طلا همچنان نسبت به آمار اقتصادی که در آمریکا منتشر می‌شود، حساس باقی خواهد ماند.

با اینهمه به نظر می‌رسد سرمایه گذاران درباره صعود طلا و دوام این صعود تردید دارند به طوریکه ذخایر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است روز پنج شنبه 0.61 درصد کاهش یافت و به 723.91 تن رسید که پایین‌ترین میزان در چهار ماه گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، خرید فیزیکی در آسیا در پی صعود طلا که مانع تقاضای مصرف کنندگان شد، کاهش یافت. گزارش جدید شورای جهانی طلا نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای طلا در سه ماهه اول با کاهش خرید از سوی مصرف کنندگان چینی که بهبود خرید هندی‌ها را تحت الشعاع قرار داده یک درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش این گروه صنعتی، خرید جواهرات طلا از سوی مصرف کنندگان چینی در سه ماهه اول امسال 10 درصد کاهش یافت. این کاهش تقاضا به دلیل ابهام نسبت به جهت حرکت قیمتها و همچنین صعود بازارهای سهام چین و نگرانی درباره کندی رشد اقتصادی این کشور بوده است.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو، از میان 314 شرکت کننده 52 درصد افزایش، 32 درصد کاهش و 16 درصد ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند.

اما در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو از میان 34 کارشناس بازار، 18 نفر شرکت کردند که 11 نفر آنها افزایش، دو نفر کاهش و پنج نفر ثابت ماندن طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران بازار معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 26 اردیبهشت 1394 ساعت 16:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین