خبر

چگونگی عرضه زیره در بورس کالا

پول نیوز - کشاورزانی که مایلند محصول خود را در قالب اوراق گواهی سپرده کالایی مورد معامله قرار دهند می‌توانند به انبارهایی که در سایت بورس کالای ایران معرفی شده است، مراجعه کرده، محصول خود را به این انبارها بسپارند و قبض انبار یا گواهی سپرده آن را دریافت کنند.

چگونگی عرضه زیره در بورس کالا

به گزارش پول نیوز، ایران همواره در تولید زیره سبز رتبه سوم تا ششم را در دنیا داشته است و در بورس های کالایی معتبر دنیا همراه با تولیدکننده اصلی این محصول که کشور هند است در میزان تولیدات در رقابت بوده است.

در کشور ما نیز معاملات قراردادهای آتی زیره سبز برای اولین بار در اردیبهشت سال 93 وارد بازار مشتقه بورس کالای ایران شد و نخستین معامله قراردادهای آتی زیره سبز(تحویل خردادماه) در تاریخ 28 اردیبهشت سال 93 در بورس کالای ایران کلید خورد.

بر این اساس کارشناسان بر این باورند با ورود این محصول در بورس کالا در قالب گواهی سپرده و قراردادهای آتی، میزان نقدینگی بیشتری به سمت این کالا سوق پیدا کرده و تولید این محصول هم از نظر کیفی و هم کمی بهبود بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین محصول زیره سبز دارای بازار صادراتی بسیار موفق و خوبی است که بر این اساس توسعه بازار داخلی زیره سبز می‌تواند موجب درخشش بیشتر این محصول در بازار صادرات شود تا مرجعی برای قیمت داخلی شود.

در این راستا در خصوص مراحل عرضه این محصول توسط کشاورزان در بورس باید گفت کشاورزانی که مایل هستند محصول خود را با این مکانیزم مورد معامله قرار دهند می‌توانند به انبارهایی که در سایت بورس کالای ایران معرفی شده است مراجعه کنند و محصول خود را به این انبارها بسپارند و قبض انبار یا گواهی سپرده آن را دریافت کنند.
 
سپس هر زمان شرایط بازار مناسب بود، حتی به‌صورت آنلاین می‌توانند محصول خود را به فروش برسانند. به این ترتیب، فعالان بازار صادرات هم می‌توانند با قیمت مناسبی این محصول را از قبل خریداری و به بازارهای جهانی صادر کنند.
منبع:
یکشنبه 24 آذر 1398 ساعت 15:03
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین