خبر

آب شدن سود «کقزوی» به پای هزینه های متفرقه

پول نیوز - در حالی که شاهد بهبود عملیات در «شیشه قزوین» در نیمه نخست سال جاری هستیم اما؛ هزینه های سرسام آور مالی و متفرقه، لبخند را از لبان این شرکت محو کرد.

آب شدن سود «کقزوی» به پای هزینه های متفرقه

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «شیشه قزوین» پس از وقفه ای طولانی، گزارش عملکرد دوره 6 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 98 را منتشر کرد.


بر اساس این گزارش، شرکت در مدت مذکور متحمل 231 ريال زیان به ازای هر سهم شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مبلغ زیان 59 ريال بود.


درآمدهای عملیاتی شرکت 51 درصد رشد کرد و به رقم 1166 میلیارد ريال رسید و در نتیجه آن، ضمن صعود 56 درصد سود ناخالص، حاشیه سود نیز به 30 درصد رسید.

شایان ذکر است که مقدار فروش در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 2 درصدی داشت اما؛ افزایش نرخ های فروش اثر آن را خنثی کرد و زمینه رشد درآمدها را فراهم آورد.

آب شدن سود «کقزوی» به پای هزینه های متفرقه


در سایر بخش های عملیاتی نیز وضعیت مطلوب ارزیابی می شود و «کقزوی» با شناسایی 19 میلیارد ريال سایر درآمدها، توانست به سود عملیاتی 225 میلیارد ريالی دست یابد که 97 درصد بیش از 6 ماهه سال 97 است.
حتی بحث هزینه مالی نیز موفق‌تر گذشته بوده و شاهد افول 11 درصدی این هزینه سنگین هستیم اما؛ آن چه که موجب شد سود عملیاتی «کقزوی» آب شود و به ورطه زیان افتد، شناسایی 493 میلیارد ريال هزینه متفرقه است.
به این ترتیب، جمع زیان انباشته شرکت به 2853 میلیارد ريال رسید که 2 برابر سرمایه اسمی است.
با توجه به این که گزارش تفسیری و صورت های مالی به تفصیل ارائه نشده، در حال حاضر نمی توان از جزئیات تغییر و تحولات رخ داده، اطلاعات بدست آورد.

 

منبع:
شنبه 23 آذر 1398 ساعت 14:22
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین