خبر

این فولادساز در حاشیه سبز

پول نیوز - «کویر» که یکی از عرضه های اولیه موفق بازار سرمایه در سال جاری به شمار می رود، خبر از یک اجرای یک طرح داد که در سودسازی سال های آتی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «فولاد سپيد فراب کوير» از مدت ها پیش به فکر تکمیل زنجیره تولید خود فررفته تا از بهای تمام شده خود بکاهد. شایان ذکر است که حاشیه سود ناخالص این شرکت در ارقام چندان بالایی نیست و سال 97 را با حاشیه سود ناخالص 23 درصدی به پایان رساند و در 6 ماهه نخست سال 98 این حاشیه به 17 درصد رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت 12 درصدی را نشانی می دهد. به این ترتیب، با تکمیل زنجیره تولید از طریق راه اندازی طرح ذوب و ریخته گری، حاشیه سود شرکت افزایش خواهد یافت.

از همین رو، «کویر» دست به اقداماتی زده است و طی شفاف سازی اعلام کرده با توجه به مذاکرات و توافقات به عمل آمده با تأمین کننده و سازنده خارجی معتبر مبنی بر خرید، نصب و راه اندازی ماشین آلات و تجهیزات طرح ذوب و ریخته گری با ظرفیت اسمی سالانه 800 هزار تن و همچنین اخذ موافقت و حمایت نظام بانکی کشور درخصوص نقل و انتقال وجوه ارزی، این شرکت قصد دارد به‌‍زودی عملیات اجرایی طرح ذوب و ریخته گری را آغاز کند.

در همین راستا و به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز، شرکت هم اکنون در حال بررسی راه های تامین سرمایه طرح موصوف و همچنین انعقاد قرارداد با طرف خارجی است.

نگاهی به صورت های مالی حاکی از آن است که یکی از راه های تأمین نقدینگی مورد نیاز می تواند افزایش سرمایه باشد. «کویر» هم اکنون بالغ بر 3760 میلیارد ريال سود انباشته دارد که معادل 1.5 برابر سرمایه کنونی است. بنابراین، می تواند بخشی از سود انباشته را به سرمایه تبدیل کند.

منبع:
چهارشنبه 20 آذر 1398 ساعت 09:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین