خبر

بازار سهام به کمک «وشمال» آمد

پول نیوز - «وشمال» ضرر شناسایی کرد و قرمزی را مهمان صورت مالی خود کرد.

بازار سهام به کمک «وشمال» آمد

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز(تاپ)، شرکت «سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال» در 6 ماهه منتهی به شهریور ماه به صورت حسابرسی شده به ازای هر سهم 75 ریال زیان متحمل شد؛ در حالی که این زیان در 6 ماهه نخست سال 97 برابر با 115 ریال بود.

البته این شرکت هنوز به مرحله درآمدزایی بالا نرسیده و با وجود ماهیت سرمایه گذاری آن، در دوره 12 ماهه سال 97 برای هر سهم 107 ريال زیان شناسایی کرده بود. فعاليت اصلي گروه طي سنوات اخير منحصر به خريد و فروش سهام شرکت هاي محدودي در بورس بوده که منجر به زيان شده؛ به گونه اي که زيان انباشته تلفيقي بيش از 2 برابر سرمايه ثبت شده است.

«وشمال» در نیمه نخست سال جاری از بابت فروش سرمایه گذاری ها رقم بسیار ناچیز 756 میلیون ريال سود کسب کرد و از آن جا که محل درآمدی دیگری ندارد، با اندک هزینه عمومی اداری و هزینه مالی، به ناحیه سرخ زیان رسیده است.

در نهایت زیان خالص «وشمال» در مدت یاد شده برابر با 9 میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته کاهش 35 درصدی را تجربه کرده و به نسبت عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

گفتنی است سرمایه این شرکت 121 میلیارد ریال و مبلغ زیان انباشته 82 میلیارد ريال است.

نکته جالب توجه برای سهامداران «وشمال» این است که در سنوات گذشته وجوه حاصل از فروش آپارتمان های در اختیار شرکت، به حساب سهامدار سابق واریز گردید که از این بابت، شرکت همچنان 6.5 میلیارد ريال مطالبه از سهامدار سابق دارد.

منبع:
دوشنبه 18 آذر 1398 ساعت 15:54
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین