خبر

انتشار آمارهای بازار کار آمریکا تعیین کننده جهت طلا خواهد بود

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا طی هفته آینده و در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بیکاری و بازار اشتغال همچنان پرنوسان خواهد بود.  به گزارش پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت نرخ بیکاری و فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه آوریل قرار است روز جمعه منتشر شود. بر اساس این گزارش نیک براون تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری ناتیکسیس تاکید کرد که کمبود نقدینگی لازم در بازار پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده را سخت خواهد کرد ولی می توان به این مساله اشاره کرد که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود. این بانک فرانسوی همچنین پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در سه ماه دوم امسال به 1200 دلار خواهد رسید و این رقم برای سال 2015 میلادی به 1160 دلار می رسد.

هاوارد ون تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد که نوسان مهمترین فاکتور بازار طلا طی هفته آینده خواهد بود. نوسانات ارزش دلار و شاخص سهام در روزهای آینده مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

وی افزود: مهمترین عاملی که می تواند نوسان قیمت را تشدید کند، انتشار گزارش وزارت کار آمریکا خواهد بود.

این موسسه مالی پیش بینی کرده است که اقتصاد آمریکا طی ماه آوریل 210 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. به نظر می رسد اگر اقتصاد آمریکا بیشتر از 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد ولی اگر این رقم کمتر از 200 هزار فرصت شغلی باشد قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

این گزارش می افزاید، به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکانیز تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تاکید کرده است که کاهش رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال موقتی بوده است.

فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. این مساله می تواند موجب افزایش ارزش دلار شده و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

نویسنده: ادمین سیستم
یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 18:32
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین