خبر

آمادگی ایران برای همکاری‌های ترانزیتی با قرقیزستان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران محدودیتی برای توسعه مناسبات با قرقیزستان ندارد، گفت: ۲کشور از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری برخوردار هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار همزمان با وزیر حمل و نقل و راه و وزیر اقتصاد قرقیزستان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان اظهار امیدواری کرد، توافقات صورت گرفته در این کمیسیون به رفع موانع پیش روی همکاری های دو کشور و تدوین نقشه راهی برای توسعه مناسبات تهران و بیشکک منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات خود با جمهوری قرقیزستان ندارد، گفت: دو کشور از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری برخوردار هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها سطح همکاری‌های فیمابین را ارتقاء دهند.

معاون اول رییس جمهور افزود: خوشبختانه اسناد حقوقی مورد نیاز برای گسترش روابط و توسعه همکاری های ایران و قرقیزستان تدوین و تصویب شده و بسترهای لازم برای توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای بخصوص در چارچوب توافقنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا فراهم شده است.

جهانگیری با اشاره به توافقات انجام شده از سوی وزرای راه دو کشور برای برقراری پرواز مستقیم تهران ـ بیشکک در آینده نزدیک، تصریح کرد: این موضوع می تواند نقش مهمی در تسهیل رفت و آمد تجار دو کشور ایفا کند ضمن اینکه ایران و قرقیزستان می توانند برای توسعه مناسبات اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین از ارز ملی دو کشور استفاده کنند.

وی همچنین با یادآوری توانمندی های فنی و مهندسی کشورمان در زمینه های مختلف نظیر راه سازی، سدسازی و احداث کارخانه های بزرگ صنعتی، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های ترانزیتی و حمل و نقل با قرقیزستان خبر داد.

«جانات بیشن‌اوف» وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم نخست وزیر این کشور به معاون اول رییس جمهور کشورمان، گفت: در دیدارهایی که با مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتم، طیف گسترده ای از زمینه های همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت که منجر به شکل گیری توافقات سازنده ای برای توسعه روابط دو کشور شد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از عضویت و نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از ایران بخاطر حمایت و کمک برای ساخت مجموعه ورزشی در قرقیزستان قدردانی کرد.

در ادامه این دیدار وزیر اقتصاد قرقیزستان نیز گزارشی از نتایج مذاکرات خود با وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت کشورمان ارائه کرد و افزود: جمهوری قرقیزستان از حامیان عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود و برای توسعه مناسبات فیمابین باید از این تمامی ظرفیت های این اتحادیه استفاده کنیم.

منبع:
چهارشنبه 13 آذر 1398 ساعت 23:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین