خبر

یوآن به جمع ۵ ارز پرکاربرد جهان پیوست

در ماه می سال جاری، یوآن چین با افزایش قابل توجه در میزان استفاده در مبادلات تجاری، به یکی از ۵ ارز پرکاربرد در مبادلات بین المللی تبدیل شد.  به گزارش راشاتودی، یوآن چین در ماه می سال جاری به یکی از پر کاربرد ترین ارزهای بین المللی تبدیل شد و به جمع 5 ارز اصلی مورد استفاده در تجارت جهانی پیوست. به گزارش رویترز، سهم یوآن چین از بازار جهانی در ماه می به 2.03 درصد از کل مبادلات صورت گرفته در جهان افزایش یافت. به گزارش سوئیفت، سازمان خدمات پرداخت جهانی، ارزش مبادلات صورت گرفته به یوآن، در ماه می سال 2015 با افزایش قابل توجه 33.5 درصدی مواجه شده است. این ارز همچنین به دومین ارز مورد استفاده در مبادلات تجاری کانادا با چین و هنگ کنگ تبدیل شد که تنها رقیب آن در مبادلات این کشورها دلار کانادا محسوب می شود.

طی سال های گذشته چین تلاش های قابل توجهی را در راستای حذف دلار و استفاده از یوآن و دیگر ارزهای بین المللی صورت داده است.

این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان توافقات جامعی را با کشورهایی مانند روسیه، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی و هند برای حذف دلار از مبادلات دو یا چند جانبه و استفاده از ارزهای ملی کشورها از جمله یوآن و روبل روسیه منعقد کرده است.

منبع: نویسنده: ادمین سیستم
شنبه 12 اردیبهشت 1394 ساعت 18:06
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین