خبر

نقره بهترین عملکرد قیمتی را بین فلزات داشته است

تحلیلگران اقتصادی سیکینگ آلفا اعلام کردند که در 3 ماه نخست 2015 میلادی نقره بهترین عملکرد قیمتی را در بین سایر فلزات گرانبها داشته است.  به گزارش پایگاه اینترنتی سیکینگ آلفا، قیمت جهانی هر اونس نقره در 3 ماه نخست امسال با رشد 6.7 درصدی روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا در این مدت تقریبا بدون تغییر بوده و قیمت هر اونس پلاتین نیز با افت 5 درصدی روبرو شده است. قیمت پالادیوم نیز در 3 ماه نخست 2015 میلادی بیش از 9 درصد کاهش را تجربه کرده است.

قیمت نقره و طلا پس از افزایش 16 و 9 درصدی در ماه ژانویه در ماه های فوریه و مارس بخش زیادی از این افزایش قیمت را از دست دادند. برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در اواسط مارس و افزایش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره این کشور تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت فلزات گرانبها داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باوند که قیمت طلا و نقره در ماه های آینده به شدت تحت تاثیر نرخ بهره در اقتصادهای بزرگ جهان به خصوص آمریکا و اروپا قرار داشت. نوسانات مربوط به ارزش دلار و نرخ تورم در اقتصاد جهانی نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت طلا و نقره خواهد بود.

نویسنده: ادمین سیستم
دوشنبه 31 فروردین 1394 ساعت 16:34
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین