خبر

واحدیابی و شناسایی مودیان جدید مالیاتی در استان

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، علی اکبر حمزه ای، مدیرکل امور مالیاتی مازندران در نشست مشترک مدیران اقتصادی مازندران با حضور مدیران کل امور اقتصاد ودارائی ، گمرک، نماینده بانک های عامل استان، بیمه و تعدادی از مسئولین اقتصادی استان مازندران خاطرنشان کرد: واحدیابی های مستمر و شناسایی مودیان جدید در اولویت برنامه های مبارزه با فرارمالیاتی این استان قرار دارد.
وی عنوان داشت: از سال آینده استفاده از مستندات موجود در پرونده های مالیاتی مودیان واستفاده از سامانه اطلاعاتی آنها و همچنین برداشت رکوردهای معاملاتی موجود در سامانه های مذکور مبنای تشخیص مالیات خواهد بود.
حمزه ای با ارائه گزارش مبسوط از عمکرد اداره کل امور مالیاتی استان، به ارتقای توان این اداره کل به منظور تأمین درآمدی مالیاتی پیش بینی شده تأکید کرد.
مدیرکل امور مالیاتی مازندران، افزایش کارائی در وصول مالیات را اولویت بعدی دانست و افزود: درصد زیادی از عملکرد و فعالیت های اقتصادی استان مربوط به درصد کمی از مودیان است و افزایش کیفیت رسیدگی و جلوگیری از فرار مالیاتی از برنامه های تشدید شده امور مالیاتی مازندران می باشد.
حمزه ای وصول معوقات مالیاتی را از اولویت های مهم دانست و بررسی تراکنش های مشکوک بانکی با ایجاد شفافیت و تطبیق با فعالیت های واقعی و همچنین بررسی فعالیت های صاحبان کارت های بازرگانی را نیز جزو راهکار های جاری امور مالیاتی مازندران عنوان کرد.
در ادامه این نشست قاسم بیشه، مدیر کل امور اقتصاد ودارائی مازندران گفت : باید از تمام ظرفیت های قانونی در تامین درآمدها و وصول مالیات استفاده شود و ضروری است به قانون عمل کنیم وبه مستندات قانونی در تشخیص و اخذ مالیات متکی باشیم.
در خاتمه دکتر نوذری، رئیس دانشگاه مازندران نیزاذعان داشت: که پرداخت مالیات باید بصورت مطالبه عمومی درآید و باید از ظرفیت رسانه ها در این زمینه استفاده بیشتری شود.

منبع:
یکشنبه 21 مهر 1398 ساعت 14:52
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین