خبر

روحانی برای سفر به نیویورک تردید داشت/ آمریکا مقر سازمان ملل را به اسارت گرفته است

سخنگوی دولت گفت: روحانی برای سفر به نیویورک تردید داشت اما در نهایت تصمیم بر آن شد که در این سفر صدای بلند ملت ایران باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری، با تبریک دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران در یک جنگ تمام عیار بود که درس‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف برای ما دارد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس و ایستادگی ملت ایران موجب شد امروز دشمنان انقلاب اسلامی جرئت تجاوز به کشورمان را نداشته باشند.

ربیعی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: امروز ایران در یک دفاع مقدس به سر می‌برد، دفاع از تلاش آنهایی که می‌گویند ایران سرزمین بزرگی است و همچنین دفاع از معیشت مردم.

وی افزود: در تاریخ اخیر ایران جنگی رخ داد که ما یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادیم، دفاع مقدس درس های فراوانی داشت و ما امروز در کنار ملت ایران در برابر دشمنان ایستاده ایم.

سخنگوی دولت با اشاره به سفر ریاست جمهوری به آمریکا گفت: امروز رئیس‌جمهور به آمریکا سفر کرد، البته وی تردید داشت اما در نهایت تصمیم برآن شد که در این سفر  صدای بلند ملت ایران باشد. آقای روحانی ۱۳ دیدار با سران کشورهای مختلف خواهد داشت و در گفتگو با رسانه‌ها حقانیت ملت ایران را اثبات خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز آمریکا از هر زمان دیگری تنهاتر است ولی در مقابل، ایران تنها نیست. امروز مقاومت روبه گسترش است و افکار عمومی جهان با ملت ایران اسلامی همراه است.

سخنگوی دولت تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران آغازگر هیچ جنگی نبوده‌ و از سلاح‌های غیرمتعارف نیز استفاده نکرده است اما دفاع‌ خوبی کردیم و نشان دادیم که از منافع خود با تمام توان دفاع می کنیم.

ربیعی با بیان اینکه کشورهای منطقه نیز از دوران دفاع مقدس درس بیاموزند و ببینند که امروز ایران و عراق کنار هم هستند، گفت: بدانند که نمی‌توانند ایران اسلامی را با دوشیده شدن منابع خود محدود کرد و از سوی دیگر  به بیگانگان نباید دلخوش کرد.

وی در خصوص اقدام آمریکا در تاخیر در صدور روادید برای هیئت ایرانی  گفت : رفتارهای آمریکا برخلاف هنجارهای بین‌المللی بود، این سفر را با مشکلاتی مواجه کرد ولی این سفر صدای ایران را دوباره به گوش جهان خواهد رساند و منافع اقتصادی و سیاسی تهران پیگیری خواهد شد. این سفر منطق جمهوری اسلامی در برابر بی‌منطقی واشنگتن را نشان می دهد.  

سخنگوی دولت با بیان اینکه روحانی در این سفر و در دیدارها و نشست با رسانه ها نشان خواهد داد که با تحریم ایران منزوی نخواهد شد، اظهار داشت: به اعتقاد ایران آمریکا تنهاتر از همیشه است و ایران چه در میان کشورهای اروپایی و چه در افکار عمومی آمریکا منزوی نشده است.

ربیعی درباره طرح ایران برای صلح در منطقه نیز گفت: طرح «ائتلاف امید» و ابتکار «صلح هرمز» ایده روحانی در برابر جنگ‌طلبی‌ها در این سفر است که جزئیاتش تشریح خواهد شد. ارائه راهکارهای دیپلماتیک در دستور کار ایران است  چرا که حل مشکلات منطقه و رسیدن به صلح و ثبات نشانگر اهمیت این موضوع برای ایران است و این طرح به سازمان ملل متحد در جریان این سفر تقدیم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آزادی کشتی انگلیسی، تاکید کرد: همان طور که سازمان بنادر اعلام کرد کارهای حقوقی انجام شده است تا نفتکش انگلیسی حرکت کند و روال اداری آن نیز طی شده است اما اطلاعی از زمان آزادی آن ندارم.

سخنگوی دولت درباره محدودیت های ایجاد شده برای سفر هیئت ایرانی به آمریکا نیز گفت: آمریکا امپراتوری رسانه‌ای عظیمی دارد و تلاش کرده ایرانیان کمتر در خاک آمریکا صحبت کنند. تاخیر ایجاد شده برای صدور ویزا غیرقانونی بود اما فشار سازمان ملل متحد باعث شد آمریکا مشکل ویزاها را حل کند.

ربیعی در خصوص توییت یک خبرنگار در خصوص امکان دیدار  روحانی با ترامپ در آمریکا در صورت لغو تحریم ها و دادن امکان بازرسی دائم از تاسیسات هسته ای ایران، گفت: ایران پیش از این اعلام موضع کرده بود. اگر آمریکا آماده متوقف کردن تحریم‌ها و بازگشت به شرایط هسته‌ای باشد، راه برای اقداماتی نظیر گفتگو باز خواهد شد ولی اول باید این اقدامات را انجام دهد.

وی بیان کرد: هیچ تعارضی در دیدگاه‌های مختلف داخل کشور در این زمینه وجود ندارد و اظهارات ظریف در چارچوب،  مشخص است.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع:
دوشنبه 1 مهر 1398 ساعت 12:51
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین