خبر

امضای الکترونیک راهی به صرفه در انجام کارهای مالی و الکترونیکی

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از یک ساختار شماتیک و منظم برای ارایه گزارش عملکرد در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای به حداقل رساندن نقص در ارایه مطالب، استفاده می کنیم. در مرکز توسعه الکترونیکی از روش مشارکتی جهت انجام کارها استفاده می شود.

او بیان کرد: مرکز در ۳ حوزه فعالیت دارد، تجارت الکترونیک یکی از محورهاست که توسعه زیرساخت‌ها و توسعه کاربردها را در این حوزه دنبال می کنیم، توسعه دولت الکترونیک یکی دیگر از محورهای مرکز است.

رهبری افزود: سامانه جامع تجارت، سامانه ثبت سفارش، سامانه جامع انبارها و .. را در این‌مرکز دنبال و پیگیری می کنیم.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: صدور گواهی اعتماد الکترونیک را در مرکز دنبال می کنیم و بالای ۹۰ درصد گواهی های الکترونیک کشور توسط این مرکز صادر می شود که  تمام گواهی ها ذیل مرکز ریشه صادر می شود.

 

او گفت: آیین نامه تبلیغات، آیین نامه پلتفرم ها، طرح تسهیل شروع به کار کسب و کارهای الکترونیک، برون سپاری عملیات اجرایی ای نماد، سامانه احراز هویت و صلاحیت و سامانه پنجره واحد الکترونیکی را در حوزه ( e_commerce) در دستور کار داریم.

رهبری افزود: در حوزه ( e_goverment) سامانه های جامع تجارت، انبارها، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه های شکایت، بازرسی،گارانتی، مجوز پیش فروش و... را در دستور کار و پیگیری داریم.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: در حوزه (e _certificate) ارتقای امنیت و بهبود نسل امضا، تسهیل فرآیندهای امضا، امصای همراه و توسعه بکارگیری امضا را پیگیری کردیم. مرکز پیشگام شده است تا اسناد مالی و اداری سیستم خود را تبدیل به اسناد الکترونیک کند و اسناد کاغذی را حذف کند.

او تشریح کرد: رایزنی ها با خزانه، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه برای الکترونیکی کردن اسناد آنها انجام شده است. در حوزه سیاستگذاری و تنظیم‌گری در حوزه تجارت الکترونیکی آیین نامه تبلیغات توسط این مرکز تدوین شده است و مرکز توسعه تجارت الکترونیک موظف به تدوین آیین نامه تبلیغات شده بود.

 

 
منبع:
یکشنبه 24 شهریور 1398 ساعت 11:21
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین