خبر

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان همزمان با اجلاس اوراسیا

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری نمایشگاه؛ نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در ارمنستان و(کنفرانس و استارت آپ ویکند توسعه همکاری های منطقه ای) با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران از 8 الی 10 مهر ماه سال جاری برپا خواهد شد.
غلامرضا رضائیان مدیر اجرایی نمایشگاه اختصاصی ج ا ایران در ارمنستان گفت؛ این نمایشگاه با هدف ارتقاء سطح اقتصادی و تجاری، معرفی توانمندی ها و تولیدات کشورمان به تجار و بازرگانان ارمنستان، تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی، گسترش مبادلات تجاری به منظور توسعه مبادلات اقتصادی، ارائه فرصت های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و سرمایه گذاری های مشترک بین دو کشور با حضور مقامات ارشد ارمنستان و ایران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار، رونق صادرات است، افزود: ارمنستان دارای اقتصادی به سرعت در حال توسعه، فاصله جغرافیایی ممتاز، پل ارتباطی آسیا و اروپا، کاهش هزینه های تجاری، عضو گروه اقتصادی اوراسیا، عضو سازمان توسعه تجارت جهانی و قرارداد تجاری آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از کشوری با اهمیت در تجارت اقتصادی و تجاری با ایران محسوب می شود.
مدیر اجرایی نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در ارمنستان در ادامه گفت: این نمایشگاه شامل کلیه تولیدات تولیدکنندگان در حوزه های صنعت، کشاورزی، سرمایه گذاری، پزشکی، دارویی، انرژی، نساجی و پوشاک، معدن و صنایع معدنی، پلاستیک و پلیمر، حمل و نقل، شهرسازی و راهسازی، بورس، بیمه، بانک، فناوری اطلاعات (آی تی)، فناوری های پیشرفته، محیط زیست و گردشگری است.
وی افزود: نمایشگاه اختصاصی  ایران در ارمنستان، امسال اهیمت ویژه ای دارد و فرصت مناسبی جهت ارائه دستاوردها و توانمندی های ج.ا.ایران و همچنین لزوم مشارکت حداکثری و قله نمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها فراهم کرده است.
علاقمندان می تواندد برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iraneurasiaexpo.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن های 22897307 ستاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی ج ا ایران در ارمنستان تماس بگیرند.
بر اساس برنامه اعلامی سفیر کشورمان در ارمنستان ؛ آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان جهت شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی ارواسیا در ارمنستان همزمان با برگزاری نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران حضور می یابند.
بنا بر آمار اعلام شده از سوی گمرک ارمنستان در سال 2018 مجموع تجارت دو جانیه میان ایران و ارمنستان بیش از  364 میلیون دلار و صادرات کشورمان به ارمنستان 269 میلیون دلار بوده که نسبت به سال 2017 رشد جهشی نزدیک به 54 درصد داشته است و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹  نیز علیرغم رشد منفی واردات ارمنستان از جهان، واردات این کشور از ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را به ثبت رسانده است.
منبع:
چهارشنبه 20 شهریور 1398 ساعت 12:33
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین