خبر

دستیابی ایران به سلاح توپ‌ لیزری

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در سال‌های اخیر نگاه‌های جدیدی در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است، گفت: والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا،  امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در دیدار جمعی از سربازان وظیفه دفاع مقدس و مدیران نمونه و شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی،  با بیان اینکه باید بیش از پیش به مقوله سربازی پرداخته شود، گفت: ۴۰ هزار سرباز وظیفه ارتش در دوران دفاع مقدس به درجه شهادت نائل آمدند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلندای جهان پرآوازه بماند.

وی همچنین ضمن تجلیل از مقام شامخ شهداء و جانبازان سرباز دفاع مقدس یادآور شد: برخی از کشورها به واسطه جنگ‌های کوتاه مدت، داستان‌ها و کتاب‌های بی‌شماری را تالیف کردند اما شاید ما آنگونه که باید به این موضوع نپرداخته‌ایم. بنابراین باید این تاخیر و کوتاهی را جبران کنیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز بخش اعظمی از از امور مهم بر عهده سربازان وظیفه است، خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه بخش عظیمی از نیروهای مردم‌یاری و امدادی در زلزله سرپل ذهاب و سیل فروردین امسال را تشکیل دادند و امروز هم سربازان وظیفه در بسیاری از نقاط مرزی کشورمان مشغول صیانت و حراست هستند.

امیر موسوی با بیان اینکه نیمی ‌از امنیت و حراست از مرزهای غربی و شرقی کشور توسط نیروی زمینی ارتش تامین می شود، تصریح کرد: تامین امنیت این مرزها به کمک فرزندان مردم این مرز و بوم صورت می‌گیرد و باید به درگاه خداوند بابت داشتن چنین جوانانی در این آب و خاک سجده شکر به جای آورد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم گنج بزرگ نقش سرباز در دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود، اذعان کرد: در سال های اخیر نگاه‌های جدیدی را در رابطه با سربازی در ارتش حاکم شده است. حداقل انتظار از سرباز این است که با فراگیری آموزش‌های مقدماتی، خوب تیراندازی کند و در نگهبانی مجموعه‌ای که به او واگذار می‌شود، هوشیار باشد اما والاترین هدف سربازی، تربیت یک شهروند خوب، انقلابی و الگو برای جوانان است.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نگاه ما در نیروهای مسلح به سرباز یک نگاه تربیتی آموزشی است، گفت: امروز سربازان ما در حوزه‌های مهارت آموزی و بصیرت افزایی آموزش های لازم را می‌بینند و کارنامه فنی و حرفه‌ای دریافت می کنند. بنابراین اگر جوانان خدمت سربازی را به خوبی سپری کنند و مهارت‌های لازم را فرا گیرند، صاحب توانایی ارزشمندی خواهند شد

جمهوری اسلامی ایران به توانمندی ساخت و بکارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده و این تسلیحات را برای حفاظت از برخی مراکز حساس کشور بکار گرفته است.

امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و رئیس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) در این باره اظهار داشت: استفاده از لیزر در سامانه های توپخانه‌ای با دو هدف صورت می گیرد که می تواند به افزایش حجم آتش، تحرک و دقت کمک کند.

رئیس صاایران افزود: یکی از جاهایی که ما از لیزر الان هم استفاده می کنیم، برای آماده سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه سازی توپ و رادار است تا سامانه بتواند هدف را با دقت بالا ردگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: در موضوع کُشندگی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم که همه آنها تولید  داخل هستند. برای مثال در دنیا متداول است که پرنده های رادارگریز خود را از لایه های کامپوزیتی می‌سازند تا هم رادار گریز باشد، هم سبک باشد و هم به تداوم پرازی آن در هوا کمک کند. این بدنه کامپوزیتی در برابر لیزرهای پرتوان آسیب‌پذیر است و ما با استفاده از این لیزرها که در اختیار داریم می توانیم آنها را منهدم کنیم.

امیر شهرام با بیان اینکه از این سامانه های لیزری در مناطق حساس و حیاتی کشور نیز استفاده می‌شود، گفت: امروز لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزری در دستان متخصصان نیروهای مسلح ما قرار دارد.

منبع:
جمعه 1 شهریور 1398 ساعت 15:31
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین