خبر

ماندگاری طلا در مرز 1200 دلار

قیمت طلا در آستانه انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه مارس با افت نسبی روبرو شده و به مرز 1200 دلار در هر اونس رسیده است. به گزارش رویترز، قیمت طلا امروز جمعه پیش از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا تحت تاثیر افزایش نسبی ارزش دلار قرار گرفته و با افت نسبی روبرو شده است. بر اساس این گزارش، اگر عملکرد اقتصاد آمریکا در زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدید مطابق با پیش بینی کارشناسان باشد احتمال افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا بیشتر خواهد شد و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود. نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که آمریکا طی ماه مارس بیش از 245 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم در ماه فوریه به 295 هزار فرصت شغلی جدید رسیده بود.

البته از سوی دیگر اگر عملکرد اقتصاد آمریکا در ایجاد فرصت های شغلی جدید کمتر از حد انتظارات باشد این مساله می تواند تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را به تاخیر انداخته و موجب افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1200 دلار رسیده است. قیمت طلا که در دو هفته گذشته با افزایش نسبی روبرو شده در هفته جاری تاکنون تغییر چندانی نداشته است. قیمت طلا روز چهارشنبه با افزایش 2 درصدی روبرو شد که این بیشترین افزایش قیمت طلا در دو ماه اخیر به شمار می رود.

علت اصلی این افزایش چشمگیر انتشار گزارش موسسه ای دی پی در خصوص وضعیت فرصت های شغلی ایجاد شده توسط بخش خصوصی آمریکا بوده است. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اچ اس بی سی در این باره تاکید کرد که گرچه انتشار آمارهای ضعیف اشتغال زایی در آمریکا می تواند به ضرر قیمت طلا باشد ولی به نظر من این روند چندان دوام نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: به نظر من آمارهای مربوط به بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا تاثیر به مراتب بیشتری بر قیمت طلا دارد و آمارهایی که نشانگر ضعف بازار کار آمریکا است تاثیر محدود و کوتاه مدتی بر بازار طلا دارد.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 14 فروردین 1394 ساعت 14:37
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین