خبر

چرا امروز طلا کاهش یافت؟

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۴ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۲۰۱ دلار معامله شد. به گزارش رویترز، در حالی که تجار پس از افزایش 7 جلسه ای قیمت طلا اقدام به برداشت سود کردند و ارزش دلار به دلیل انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا افزایش یافت، قیمت طلا امروز کاهش یافت، اما در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت که ناشی از احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ بهره در آمریکا بود.بالا گرفتن تنش ها در خاورمیانه پس از حمله عربستان و متحدانش به یمن عامل تقویت نسبی طلا در روز پنجشنبه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با 4 دلار کاهش به 1201 دلار رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه در واکنش به جنگ در یمن به 1219 دلار و 40 سنت هم رسید که بالاترین رقم از دوم مارس تاکنون بود، اما سپس این افزایش فروکش کرد.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به دلیل برداشت سود توسط سرمایه گذاران و افزایش جزئی ارزش دلار، طلا در حال تضعیف شدن است.»
وی افزود: «من فکر نمی کنم تجار بخواهند خیلی خودشان را متعهد کنند، مگر اینکه وضعیت در یمن وخیم تر شود.»

معمولا در هنگامه بروز تنش های ژئوپلتیک و تحولات پرریسک، سرمایه گذاران اقبال بیشتری به خرید طلا از خود نشان می دهند.
با این حال، باقی نماندن طلا در بالاترین رقم 3 و نیم هفته اخیر که روز پنجشنبه به ثبت رسید، تجار را نسبت به چشم انداز قیمت فلز زرد محتاط تر کرد.
به رغم کاهش قیمت طلا در روز جمعه، فلز زرد در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی 1.5 درصدی قرار دارد که ناشی از افزایش 7 جلسه ای است که طولانی ترین دوره افزایشی از اوت 2012 تاکنون است.
تجار طلا در انتظار شنیدن سخنان جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانسی در اواخر امروز هستند تا سرنخ های بیشتری از موضع بانک مرکزی آمریکا در مورد زمان افزایش نرخ بهره به دست بیاورند.

نویسنده: ادمین سیستم
جمعه 7 فروردین 1394 ساعت 15:14
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین