خبر

ایجاد فضای اعتماد فعالان اقتصادی بر پایه تعامل همه‌جانبه

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نباتی، مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در بازدید از ادارات امور مالیاتی شهرستان‌های استان از نحوه عملکرد ادارات و ارائه خدمات به مودیان بازدید به عمل آورد.
مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی در این دیدارها ضمن تأکید بر راهنمایی مناسب مودیان مالیاتی در انجام تکالیف قانونی‌شان گفت: یکی از اهداف مهم سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد فضای اعتماد به فعالان اقتصادی بر پایه تعامل همه‌جانبه است، زیرا سازمان امور مالیاتی کشور به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی مجری قانون است و بااین‌وجود از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به اقتصاد کشور در تمامی بخش‌ها استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی باید بدانند که طرح جامع مالیاتی به بهره‌برداری رسیده و کلیه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در کنار همکاران ادارات امور مالیاتی بر اطلاعات واصله در بانک‌های اطلاعاتی نظارت دارند و یا از آن‌ها استفاده می‌کنند.
نباتی افزود: انجام تکالیف قانونی مانند ارائه اظهارنامه، دفاتر، اسناد و مدارک و ارسال اطلاعات قراردادها و خریدوفروش در اجرای ماده 169 مکرر، نقش بسیار مهمی در به ثمر نشستن طرح جامع مالیاتی خصوصا شناسایی فرارهای مالیاتی و شفافیت فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت.
مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به اقدامات و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی انجام‌شده در شهرستان‌ها گفت: فعالان اقتصادی باوجود مشکلات فراوان و محرومیت‌ها و محدودیت‌های خاص منطقه با مشارکت خود در تکمیل بانک‌های اطلاعاتی و همچنین پرداخت مالیات، سازمان امور مالیاتی کشور را در شناسایی و برخورد با فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی و فرارهای مالیاتی و از همه مهم‌تر تأمین هزینه‌های جاری کشور یاری می‌رسانند.

منبع:
دوشنبه 31 تیر 1398 ساعت 14:43
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین